Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kuvaterner Coğrafyası | COĞ422 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeryüzünün bugünkü görünümünü kazandığı son jeolojik devir olan Kuvaterner hakkında bilgi sahibi olma |
Ders İçeriği |
Knowledge about the Quaternary which won the last geological age |
Ders Kaynakları |
N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi
ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kuvaterner’in tanımı ve konusu | |
2 | Kuvaterner biliminin gelişim aşamaları | |
3 | Kuvaterner ile ilgili çalışma konuları | |
4 | Kuvaterner’deki iklim değişmeleri | |
5 | Pleistosen sırasındaki buzullaşmalar ve Milankovitch teorisi | |
6 | Denizel izotop dönemleri | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler I | |
9 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler II | |
10 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler III | |
11 | Pleistosen’den Holosen’e geçiş | |
12 | Holosen döneminin genel özellikleri ve alt bölümleri | |
13 | Dünya’nın Kuvaterner sırasındaki coğrafyası | |
14 | Türkiye’de Kuvaterner döneminin izleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |