Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurak ve Yarı Kurak Bölgeler Jeomorfolojisi | COĞ459 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU |
Amaç |
Kurak ve Yarıkurak iklimlerin görüldüğü bölgelerde oluşan yerşekillerinin oluşum süreçlerini ve özelliklerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Kurak ve Yarıkurak bölgelerin özellikleri, oluşum nedenleri, şekillendirici etmen ve süreçler ile bu süreçlerin sonucunda ortaya çıkan yerşekilleri. |
Ders Kaynakları |
THOMAS,D.S.G. - Arid Zone Geomorphology: Process, Form and Change in Drylands
Sırrı Erinç - Jeomorfoloji II |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Morfojenetik bölgeler | |
2 | Kurak ve Yarıkurak bölgelerin özellikleri | |
3 | Kurak ve Yarıkurak bölgelerin sınıflandırılması | |
4 | Kurak ve Yarıkurak bölgelerin oluşum nedenleri | |
5 | Şekillendirici etmen ve süreçleri | |
6 | Rüzgarın şekillendirici etkisi | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Aşındırma şekilleri | |
9 | Biriktirme şekilleri | |
10 | Kumullarla mücadele | |
11 | Kumdan oluşmuş biriktirme şekilleri | |
12 | Kumulların yapıları ve gelişimleri | |
13 | Mil ve tozdan oluşmuş biriktirme şekilleri | |
14 | Jeomorfolojik gelişim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu bölgeler ile diğer morfojenetik bölgelerin benzerlik ve farklılıklarını bilir | |||
Kurak ve yarıkurak bölgelerin özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu bölgelerin oluşum nedenlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu bölgelerin Dünya ve ülkemizdeki dağılışını ve nedenlerini bilir | |||
Bu bölgelerde oluşan yerşekillerini ve bu yerşekillerini oluşturan etmen ve süreçleri bilir | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu bölgeler ile diğer morfojenetik bölgelerin benzerlik ve farklılıklarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kurak ve yarıkurak bölgelerin özelliklerini bilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bu bölgelerin oluşum nedenlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu bölgelerin Dünya ve ülkemizdeki dağılışını ve nedenlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu bölgelerde oluşan yerşekillerini ve bu yerşekillerini oluşturan etmen ve süreçleri bilir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |