EN
  • Anasayfa
  • COĞ357 Felsefe ve Eleştirel Düşünme (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ357 - Felsefe ve Eleştirel Düşünme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Felsefe ve Eleştirel Düşünme COĞ357 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik: 2 Uygulama:0
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER
Ders Veren Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER
Amaç

Bu ders doğru akıl yürütmenin temel ilkeleri üzerine bir giriş dersidir.

Ders İçeriği

Dersin temel amacı eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını, doğru akıl yürütme yöntemlerini ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır.

Ders Kaynakları Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019) Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul
- Richard, Paul& Linda Elder.( 2016) Kritik Düşünce. Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek için Araçlar. Nobel.
- Ruggiero, Vincent R. (2020) Eleştirel Düşünme için Bir Rehber. Alfa. İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 3
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,12
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders hakkında genel bilgi, ders izlencesinin öğrencilere sunulması Ders Tartışmalı Ders
2 Giriş: Eleştirel Düşünce ve Felsefi Tavır Neden Değerlidir? Tartışmalı Ders
3 Akıl Yürütme Süreçleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Akıl Yürütme Süreçleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
5 Yanlış Akıl Yürütmeler Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
5 Yanlış Akıl Yürütmeler Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
7 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Egosentrizm-Sosyosentrizm) Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
9 Toplumsal Cinsiyet-Medya Ders Tartışmalı Ders
10 İdeolojik Kavramlar Ders Tartışmalı Ders
11 Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
12 Felsefe Tarihinde Etik Ders Tartışmalı Ders
13 Güncel Etik Problemler Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin temel odağı doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme , doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dersin temel odağı doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme , doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır. 3 3 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5
Ortalama Değer 3 3 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5