Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe ve Eleştirel Düşünme | COĞ357 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik: 2 Uygulama:0 |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER |
Ders Veren | Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER |
Amaç |
Bu ders doğru akıl yürütmenin temel ilkeleri üzerine bir giriş dersidir. |
Ders İçeriği |
Dersin temel amacı eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını, doğru akıl yürütme yöntemlerini ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır. |
Ders Kaynakları |
Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019) Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim
Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 48 | 1 | 48 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Giriş: Eleştirel Düşünce ve Felsefi Tavır Neden Değerlidir? | Tartışmalı Ders |
3 | Akıl Yürütme Süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Akıl Yürütme Süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Yanlış Akıl Yürütmeler(Safsatalar) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
5 | Yanlış Akıl Yürütmeler(Safsatalar) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
7 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Egosentrizm- Sosyosentrizm) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Toplumsal Cinsiyet–Medya) | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Ara Sınav/Ödev Haftası | Ders |
10 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (İdeolojik Kavramlar) | Ders |
11 | Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi | Ders |
12 | Eskiçağ’da Etik | Ders |
13 | Güncel Etik Problemler | Ders Vaka Çalışması |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersin temel odağı; doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme, doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin temel odağı; doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme, doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |