Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm Coğrafyası | COĞ431 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Amaç |
Turizm ve turizm coğrafyasına ilişkin temel kavramların öğretilmesi, turizm coğrafyacılarının yapabileceği çalışma konularının irdelenmesi ve dünya turizminin bölgesel kalıbının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar,turizmde talep ve güdüler, turizmde arz kaynakları, turizm şekilleri ve turist tipleri, turizmin etkileri, dünya turizminin gelişim evreleri, dünya turizminin bölgesel kalıbı |
Ders Kaynakları |
Hall, C.M. and Page, S.J. 2014. The Geography of Tourism and Recreation Environmet, Place and Space, Routledge, London and New York.
Williams, S., Lew, A.A. 2015. Tourism Geography: Critical Understanding of Place, Space and Experience, Routledge, London and New York. Williams, S. (1998). Tourism geography. London and New York: Routledge. İçöz, O. (Ed.). 2007. Genel Turizm: Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitabevi. Doğanay,H., 2001, “Türkiye Turizm Coğrafyası”. Çizgi Kitabevi ,Konya İçöz, O., Var, T., İlhan, İ. 2002. Turizm Planlaması, Turhan Kitabevi, Ankara. Kozak,N., vd. 2013. Genel Turizm: İlkeler, Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara Doğaner, S.,2001, “Türkiye Turizm Coğrafyası”,Çantay Kitabevi,İstanbul Özgüç,N. 2015. Turizm Coğrafyası: Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul. Karaküçük, S. 2005. Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar: Boş zaman, rekreasyon ve turizm | |
2 | Turizm ve coğrafya arasındaki ilişki | |
3 | Turizmde talep ve talebi etkileyen faktörler | |
4 | Seyahat ve turizm motivasyonu | |
5 | Turizm arzı: Çekicilikler | |
6 | Turizm arzı: konaklama ve ulaşım kolaylıkları | |
7 | Turizm faaliyetlerinin sınıflandırılması | Sözlü |
9 | Turizmin etkileri | |
9 | Turizm Planlaması | Seminer Sözlü |
10 | Avrupa'da turizm | |
11 | Asya'da Turizm | |
12 | Afrika ve Ortadoğu'da turizm | |
13 | Amerikalar'da turizm | |
14 | Pasifik'te turizm |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm türlerini öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uluslararası ve iç turizmin mekansal örüntülerini anlar ve tanımlar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Turizm coğrafyasının esas temasını betimler. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dünya turizm bölgelerini tanımlar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Boş zaman seyahatinin topluluklar üzerindeki etkisini belirler. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm türlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası ve iç turizmin mekansal örüntülerini anlar ve tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm coğrafyasının esas temasını betimler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya turizm bölgelerini tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Boş zaman seyahatinin topluluklar üzerindeki etkisini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |