Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür Coğrafyası | COĞ452 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Kısaca insanların yaşam tarzı olarak ifade edilen kültür ve mekan arasındaki karşılıklı etkileşimin eleştirel bir bakış acısıyla değerlendirilebilmesi, dil, din gibi çeşitli kültürel unsurların dağılışı hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Kültür ve mekan arasındaki karşılıklı ilişki |
Ders Kaynakları |
Tümertekin, E., & Özgüç, N. (2002). Beşeri coğrafya: İnsan. Kültür. Mekan. Çantay Kitabevi.
Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi. Özey, R. (2014). Kültürel coğrafya. İstanbul: Aktif yayınevi. Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi. Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay. Berktay, F., Atasoy, E. (2007). Dinler Coğrafyasına Küresel Bir Bakış, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(BAUSBED), Cilt:10, Sayı: 18, 18-44 Akay, Ertürk, S. KÜLTÜREL COĞRAFYA: İNSANKÜLTÜR-MEKÂN, AUZEF Ders Notları. Atasoy, E. (2019). Kültür Coğrafyası ve Etnografyanın Temelleri. Değişim Yayınları Kayserili, A. (2010). CARL ORTWIN SAUER VE KÜLTÜREL COĞRAFYA. Yıl 2010, Cilt 15 , Sayı 24, Sayfalar 177 - 190 ARI,Y., 2005, Amerikan Kültürel Coğrafyasında Peyzaj Kavramı, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:13, S:311-340, Konya. ARI,Y., 2005, 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyası: Genel Bir Değerlendirme, Arı, Y.(Editör), 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyasının Gelişimi, S:3-23,Çizgi Kitabevi, Konya. Tümertekin, E., & Özgüç, N. (2002). Beşeri coğrafya: İnsan. Kültür. Mekan. Çantay Kitabevi. Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi. Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi. Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay. Berktay, F., Atasoy, E. (2007). Dinler Coğrafyasına Küresel Bir Bakış, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(BAUSBED), Cilt:10, Sayı: 18, 18-44 Akay, Ertürk, S. KÜLTÜREL COĞRAFYA: İNSANKÜLTÜR-MEKÂN, AUZEF Ders Notları. Atasoy, E. (2019). Kültür Coğrafyası ve Etnografyanın Temelleri. Değişim Yayınları Kayserili, A. (2010). CARL ORTWIN SAUER VE KÜLTÜREL COĞRAFYA. Yıl 2010, Cilt 15 , Sayı 24, Sayfalar 177 - 190 ARI,Y., 2005, Amerikan Kültürel Coğrafyasında Peyzaj Kavramı, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:13, S:311-340, Konya. ARI,Y., 2005, 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyası: Genel Bir Değerlendirme, Arı, Y.(Editör), 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyasının Gelişimi, S:3-23,Çizgi Kitabevi, Konya. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 7 | 13 | 91 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı, Kaynaklar | Sözlü |
2 | Kültür kavramı ve kültürün özellikleri | Sözlü |
3 | Kültürel Coğrafya, Çalışma Konuları ve Tarihi Gelişimi | Sözlü |
4 | Kültürel Coğrafya İle İlgili Kavramlar | Sözlü |
5 | Kültürel Coğrafi Görünüm (Kültürel Peyzaj) | Sözlü |
4 | Kültürel Ekoloji | |
7 | Kültürel Coğrafi Geçmiş, Kültürel Mirasın Korunması | Sözlü |
8 | Ara sınav, Halk Kültürü | Sözlü |
9 | Popüler kültür | Sözlü |
10 | Bölge ve Kültür Bölgesi Kavramı | Sözlü |
11 | Dünya Kültür Bölgeleri 1 | Sözlü |
12 | Dünya Kültür Bölgeleri 2 | Sözlü |
13 | Dünya Dil ve din Bölgeleri | Sözlü |
14 | Coğrafi İşaretli Ürünler | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersi alan öğrenci dünyadaki dil ve din gibi kültürel unsurların dağılışını öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dersi alan öğrenci küreselleşme sürecinde yaşanan kültürel değişimleri öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dersi alan öğrenci, kültür ve mekan arasındaki etkileşimi öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dersi alan öğrenci, kültür kavramını bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dersi alan öğrenci, dünya kültür bölgelerini öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersi alan öğrenci dünyadaki dil ve din gibi kültürel unsurların dağılışını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci küreselleşme sürecinde yaşanan kültürel değişimleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci, kültür ve mekan arasındaki etkileşimi öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci, kültür kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci, dünya kültür bölgelerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |