Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Jeoloji | COĞ125 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Amaç |
Temel jeoloji ile ilgili temel kavramları ve düşünceleri öğrencilere aktarılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, mineraller, kayaçlar, magmatizma, metamorfizma, paleocoğrafya, jeolojik zamanlar, kabuk deformasyonu, depremler ve Türkiye jeolojisi konularının incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Genel Jeoloji-Cahit Helvacı (Editör)
Fiziksel Jeoloji-Kadir Dirik, Mehmet Şener (Editörler) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 4 | 12 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Jeolojiye Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Yeryuvarının Oluşumu ve Yapısı | |
3 | Levha Tektoniği'nin Temelleri | Tartışmalı Ders |
4 | Okyanus Tabanının Kökeni ve Evrimi, Kabuk Deformasyonu ve Dağ Oluşumu, | Tartışmalı Ders |
5 | Plütonizma ve Volkanizma, Aktif Tektonik ve Depremler | Tartışmalı Ders |
5 | Mineraller | Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
8 | Magmatizma ve Magmatik Kayaçlar | Tartışmalı Ders |
6 | Magmatizma ve Magmatik Kayaçlar | Tartışmalı Ders |
8 | Metamorfizma ve Metamorfik Kayaçlar | |
7 | Sedimantasyon ve Sedimanter Kayaçlar | |
7 | Sedimantasyon ve Sedimanter Kayaçlar | |
14 | Jeolojik Zaman Tablosu | Tartışmalı Ders |
14 | Jeolojik Zaman Tablosu | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Jeolojik düşünce yapısını kavrayarak diğer derslerde kullanabilir | |||
Jeolojik kavramları ve terimlerini bilir | |||
Jeoloji biliminin tanımı ve konusunu açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jeolojik düşünce yapısını kavrayarak diğer derslerde kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeolojik kavramları ve terimlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeoloji biliminin tanımı ve konusunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |