Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik Coğrafyaya Giriş | COĞ144 | 2 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekân ve mekânın yarattığı koşulları ile mevcut ekonomik faaliyetler arasında ilişkilendirmeler yapabilme becerilerini kazanmak |
Ders İçeriği |
Ekonomik Coğrafyanın geçmişi ve temel ekonomik faaliyetler olan tarım, balıkçılık, madencilik sanayi, hizmet sektörü gibi ekonominin faaliyetlerin nitelikleri, dağılışı ve bölgeler arasında ekonomik uğraşlardaki farklılığı doğuran etkenler. |
Ders Kaynakları |
1) Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma, E. TÜMERTEKİN, N. ÖZGÜÇ, Çantay Kitabevi,
2) Ekonomik Coğrafya 2, H. DOĞANAY, Şafak Yayınevi, Erzurum, 1998 3.) Güç ve Refah , Ronald Fındlay, Kevin H. 2019 KÜRE Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 8 | 32 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 6 | 1 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik coğrafyasının konusu ve içeriği | Ders |
2 | ekonomi coğrafya ilişkisi | Tartışmalı Ders |
3 | Mekansal Farklılıkların ekonomi üzerindeki etkileri | |
5 | Tarımsal üretim ve Başlıca tarımsal yöntemler, Dünya tarımının başlıca sorunları | Tartışmalı Ders |
6 | Tarım bölgeleri, Geçim türü tarım, Ticari tarım | Tartışmalı Ders |
4 | Başlıca ekonomik faaliyetler: Üretim, Tüketim, Mübadele. Tarım: Tarım faaliyetlerini etkileyen beşeri ve fiziki koşullar, Tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, Tarımın gelişmesi | |
7 | Balıkçılık: Balıkçılık ve balıkçılık faaliyetlerinin yerel ilişkileri, pazarlanması. Ormancılık: Ormanlardan yararlanma, doğal koşullar orman ilişkisi, orman tahribi, orman işletmeciliği. | Ders |
8 | konu tartışması ve sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Madenler: Madencilik faaliyetlerinin dağılışı. Enerji kaynakları ve enerji kaynaklarının dağılışı | Ders |
10 | Sanayi Faaliyetleri: Sanayinin coğrafi dağılışı ve bu dağılışta etkili olan beşeri ve fiziki faktörler. Sanayinin küresel dağılışı: Dünya sanayi bölgeleri | Ders |
11 | Ulaşım: Ulaşım ile fiziki coğrafya arasındaki ilişkiler. Kara ulaşımı, Deniz ulaşımı, Hava ulaşımı ve boru hatları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Turizm:Turizm faaliyetinin gelişim ve dünyadaki başlıca turizm bölgeleri. Turizmin ekonomik faaliyetler arasındaki yeri ve önemi | Ders |
13 | Ekonominin Küresel ölçekte düzenlenmesi ve kontrolü, Uluslararası ticaret | Tartışmalı Ders |
14 | kısa tekrar ve anlaşılmayan konu tartışması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel ekonomik faaliyetleri tanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dağılışa etki eden coğrafi faktörleri sınıflandırır | Sözlü Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Temel ekonomik faaliyetlerin dağılışlarını belirler | Ödev / Proje | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Coğrafyanın önemini anlayarak oluşturulacak olan ekonomik kalkınma politikalarını tartışır ve tasarlar | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel ekonomik faaliyetleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dağılışa etki eden coğrafi faktörleri sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ekonomik faaliyetlerin dağılışlarını belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafyanın önemini anlayarak oluşturulacak olan ekonomik kalkınma politikalarını tartışır ve tasarlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |