Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kartografik Tasarım Atölyesi | COĞ215 | 3 | 2 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Amaç |
Derste öğrencilere, harita çizimleri için veri toplama tekniklerinin öğretilmesi, çeşitli niteliklerde ve tiplerde harita üretmelerini sağlayacak bilgi ve yeteneklerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, harita çiziminde veri temini, harita türlerinin incelenmesi ve çizim uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 14 | 98 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,20 | |||
AKTS | 7,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Jeolojik ve Jeomorfolojik Analize Giriş | |
2 | Donanım, Topografya Haritaları | |
3 | Gözlemler, Jeoloji Haritaları | |
4 | Arazi Defteri, Kayaçlar ve Tektonik Deformasyonları | |
5 | Yatay Yapı Analizi | |
6 | Monoklinal Yapı Analizi | |
7 | Kıvrımlı Yapı Analizi | |
8 | Kırıklı Yapı Analizi | |
9 | Sınav | |
10 | Volkan Jeomorfolojisi Analizi | |
11 | Flüvyal Jeomorfoloji Analizi | |
12 | Buzul Jeomorfolojisi Analizi | |
13 | Karst Jeomorfolojisi Analizi | |
14 | D Sistemleri Analizi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışmaları için gerekli haritaları oluşturur | |||
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | |||
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | |||
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışmaları için gerekli haritaları oluşturur | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,75 | 4 | 4 | 4,5 | 4,25 | 4,25 | 4,5 | 4,25 | 4,5 | 4 | 4,5 | 4,5 | 4,75 | 3,75 |