Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kadınların Coğrafyası | COĞ247 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplumda cinsiyet farklılığının ortaya çıkardığı eşitsizliğin nedenleri buna karşı çıkan tepkiler ile görüşlerin değerlendirilmesi, kadına şiddetin kaynağı ve nedenlerinin değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Toplumda cinsiyete bağlı eşitsizlik kavramı, bu eşitsizliğin tarihi gelişimi buna karşı çıkan tepkiler , feminist hareketin başlaması anlayıştaki farklılıkların değerlendirilmesi, şiddet kavramı kadına yönelik şiddetin nedenleri ve ülkesel bazdaki dağılımının değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Özgüç, N. (1998). Kadınların coğrafyası. Çantay Kitabevi.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 13 | 91 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Bilgilendirme | |
2 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı | |
3 | Geleneksel Cinsiyet Kültürü ve Cinsiyet Eşitsizliği | |
4 | Kalkınma Kavramı ve Kadının Kalkınmadaki Rolü | |
5 | Kadın Yoksulluğu | |
6 | Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği I | |
7 | Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği II | |
8 | Siyasal Hayata Katılımda Cinsiyet Eşitsizliği | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ekonomik Yaşama Katılımda Cinsiyet Eşitsizliği I | |
11 | Kadına Yönelik Şiddet ve Şiddet Türleri | Tartışmalı Ders |
12 | Sağlık Hizmetlerinden Faydalanmada Cinsiyet Eşitsizliği | |
13 | Coğrafya Disiplininde Teorik Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları | |
14 | Coğrafya Disiplininde Uygulamalı Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kadına yönelik şiddet konusunda farkındalığı artar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin çözümüne yönelik uygulamalar geliştirir | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kadınların toplumsal ve kamusal hayata katılımı konusunda farkındalığı artar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin mekansal karakteristiklerini bilir | Laboratuvar Çalışması | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusunda farkındalığı artar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadına yönelik şiddet konusunda farkındalığı artar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin çözümüne yönelik uygulamalar geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kadınların toplumsal ve kamusal hayata katılımı konusunda farkındalığı artar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin mekansal karakteristiklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusunda farkındalığı artar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |