Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür ve Mekan | COĞ283 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin mekan üzerindeki kültürel görünümleri anlamalarını, bilimsel bir şekilde açıklamalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Mekân kavramının açıklanması Mekanın sınıflandırılması Yer ve peyzaj kavramlarının açıklanması Kültür kavramının açıklanması Kültürün sınıflandırılması Kültür ve mekan ilişkisi Mekan üzerinde kültürün okunması |
Ders Kaynakları |
Tümertekin, E. Özgüç N. (2010). Beşeri coğrafya insan kültür mekan. İstanbul: Çantay kitabevi.
Berktay, F., Atasoy, E. (2007). Dinler Coğrafyasına Küresel Bir Bakış, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(BAUSBED), Cilt:10, Sayı: 18, 18-44. Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yayınları. Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi. Özey, R. (2014). Kültürel coğrafya. İstanbul: Aktif yayınevi. Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi. Akay, Ertürk, S. KÜLTÜREL COĞRAFYA: İNSANKÜLTÜR-MEKÂN, AUZEF Ders Notları. Atasoy, E. (2019). Kültür Coğrafyası ve Etnografyanın Temelleri. Değişim Yayınları Kayserili, A. (2010). CARL ORTWIN SAUER VE KÜLTÜREL COĞRAFYA. Yıl 2010, Cilt 15 , Sayı 24, Sayfalar 177 - 190 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği ve kaynaklarının tanıtılması | Sözlü |
2 | Mekan kavramının açıklanması ve tarihsel süreçte mekana kavramına bakış açılarının açıklanması | Sözlü |
3 | Mekanın sınıflandırılması | Sözlü |
4 | Yer kavramının açıklanması, mekan ve yer arasındaki farklılıkların açıklanması | Sözlü |
5 | Peyzaj kavramının açıklanması, peyzajın sınıflandırılması | Sözlü |
6 | Yer, mekan ve peyzaj kavramlarına ilişkin örnek makalelerin incelenmesi | Sözlü |
7 | Kültür kavramının tanımlanması ve sınıflandırılması | Sözlü |
8 | Kırsal kültür ilişkisinin açıklanması 1 | Sözlü |
9 | Kırsal kültür ilişkisinin açıklanması 2 | Sözlü |
10 | Kentsel mekan ve kültür ilişkisinin açıklanması 1 | Sözlü |
11 | Kentsel mekan ve kültür ilişkisinin açıklanması 2 | Sözlü |
12 | Dünyadaki önemli kültürel mekanlar: Dünya Miras Alanlarının tanıtılması | Gösterim |
14 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yer, mekan, peyzaj kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yer, mekan ve peyzaj kavramları arasındaki farklılığı bilir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kültür kavramını açıklar ve sınıflandırır | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kırsal ve mekan kültür ilişkisini açıklar | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Şehirsel mekan ve kültür ilişkisini açıklar | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kentsel ve kırsal mekandaki kültürel öğelerin oluşumunu açıklar | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yer, mekan, peyzaj kavramlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yer, mekan ve peyzaj kavramları arasındaki farklılığı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür kavramını açıklar ve sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırsal ve mekan kültür ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şehirsel mekan ve kültür ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentsel ve kırsal mekandaki kültürel öğelerin oluşumunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |