EN
  • Anasayfa
  • COĞ307 Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ307 - Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri COĞ307 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Ders Veren Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Coğrafyanın asli öğesi olan bölge kavramının tüm ayrıntıları ile açıklanması ve farklı görüş açılarına göre bölge kavramının irdelenmesi ve bölge ile ilgili teorilerin kavratılması.

Ders İçeriği

Bölge kavramı, bölge ayırımın esasları, bölge ayrımında kullanılan kriterler, bölge çeşitlerinin açıklanması ve bölgeden uygulamada nasıl faydalanıldığı konularını içerir.

Ders Kaynakları Ali YİĞİT, 2007, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri ve Yöntemleri, Çoğaltılmış ders notları, Sakarya (50 sayfa)
ERİNÇ,S; 1958, Bölge Sınırlandırmanın Esasları, İkinci İskan ve Şehircilik Haftası, 69-94
ERİNÇ,S; 1963, Tatbiki Coğrafya ve Planlama, İTÜ Şehircilik Konferansları(1962-63), 1-37
ERİNÇ,S; 1959, Bölge Planı Nasıl Yapılır, İ.Ü.Coğr. Enst. Derg, 10, 36-51, İstanbul
TUNÇDİLEK, N. 1996, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İ:Ü. Dnz. Bil. Ve Coğr. Enst. Yay. İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 21 1 21
Final Final 35 1 35
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve kaynaklar Sözlü
2 Bölge kavramının tanımları ve tarihsel gelişimi Sözlü
3 Bölgenin Sınıflandırılması Sözlü
4 Bölgesel Coğrafya ve Bölgesel Coğrafyanın Tarihsel Gelişimi Sözlü
5 Doğal Bölgeler Sözlü
6 Sosyo-Kültürel Bölgeler Sözlü
7 Ekonomik Bölgeler 1 Sözlü
8 Ekonomik Bölgeler 2 Sözlü
9 Coğrafi Bölge 1 Sözlü
10 Coğrafi Bölge 2 Sözlü
11 İstatistiki Bölge Birimleri Beyin Fırtınası Sözlü
12 Plan Bölge ve Beş Yıllık Kalkınma Planları Sözlü
13 Bölgesel Kalkınma Ajansları Seminer Sözlü
14 Bölge Çalışmalarının Gerekliliği ve faydaları Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır - - - - - - - - - - - - - -
Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir - - - - - - - - - - - - - -
Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır - - - - - - - - - - - - - -
Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder - - - - - - - - - - - - - -