Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri | COĞ307 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Amaç |
Coğrafyanın asli öğesi olan bölge kavramının tüm ayrıntıları ile açıklanması ve farklı görüş açılarına göre bölge kavramının irdelenmesi ve bölge ile ilgili teorilerin kavratılması. |
Ders İçeriği |
Bölge kavramı, bölge ayırımın esasları, bölge ayrımında kullanılan kriterler, bölge çeşitlerinin açıklanması ve bölgeden uygulamada nasıl faydalanıldığı konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Ali YİĞİT, 2007, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri ve Yöntemleri, Çoğaltılmış ders notları, Sakarya (50 sayfa)
ERİNÇ,S; 1958, Bölge Sınırlandırmanın Esasları, İkinci İskan ve Şehircilik Haftası, 69-94 ERİNÇ,S; 1963, Tatbiki Coğrafya ve Planlama, İTÜ Şehircilik Konferansları(1962-63), 1-37 ERİNÇ,S; 1959, Bölge Planı Nasıl Yapılır, İ.Ü.Coğr. Enst. Derg, 10, 36-51, İstanbul TUNÇDİLEK, N. 1996, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İ:Ü. Dnz. Bil. Ve Coğr. Enst. Yay. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 21 | 1 | 21 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve kaynaklar | Sözlü |
2 | Bölge kavramının tanımları ve tarihsel gelişimi | Sözlü |
3 | Bölgenin Sınıflandırılması | Sözlü |
4 | Bölgesel Coğrafya ve Bölgesel Coğrafyanın Tarihsel Gelişimi | Sözlü |
5 | Doğal Bölgeler | Sözlü |
6 | Sosyo-Kültürel Bölgeler | Sözlü |
7 | Ekonomik Bölgeler 1 | Sözlü |
8 | Ekonomik Bölgeler 2 | Sözlü |
9 | Coğrafi Bölge 1 | Sözlü |
10 | Coğrafi Bölge 2 | Sözlü |
11 | İstatistiki Bölge Birimleri | Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Plan Bölge ve Beş Yıllık Kalkınma Planları | Sözlü |
13 | Bölgesel Kalkınma Ajansları | Seminer Sözlü |
14 | Bölge Çalışmalarının Gerekliliği ve faydaları | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |