Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Jeoarkeolojiye Giriş | COĞ337 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Coğrafyacılara, arkeolojik sorunların açıklanması için arkeologlarla ortak çalışmalar yapma imkanı sunmak |
Ders İçeriği |
Arkeoloji ve yer bilimlerine ait temel kavramlar, tarihlendirme yöntemleri ve çevresel rekonstrüksiyonlar yaptırma |
Ders Kaynakları |
BROWN, A. G., 1997, Alluvial geoarchaeology, Floodplain archaeologya nd environmental change, Cambridge University Press, Cambridge .
RAPP, G. & HILL, C. R., 1998, Geoarchaeology, Earth-science approach to archaeological interpretation, Yale University Press. FRENCH, C., 2002, Geoarchaeology in action, Studies in soil micromorpholog and landscape evolution, Routledge. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Jeoarkeolojinin tanımı ve tarihçesi | |
2 | Arkeoloji ve yer bilimleri | |
3 | Jeoarkeolojik çalışmalarda kullanılan araştırma teknikleri | |
4 | Kayaçların sınıflandırması ve çevresel çalışmalarda kullanılması | |
5 | Sedimanlar sedimantasyon süreçleri ve çevresel çalışmalarda kullanılması | |
6 | Topraklar ve çevresel çalışmalarda kullanılması | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Toprak analizleri | |
9 | Alansal analiz yöntemleri | |
10 | Tarihlendirme yöntemleri I | |
11 | Tarihlendirme yöntemleri II | |
12 | Paleoçevresel rekonstrüksiyonlar I | |
13 | Paleoçevresel rekonstrüksiyonlar II | |
14 | Arkeolojik mineraloji |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel sorunlara interdisipliner bir yaklaşım sunar | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Yer bilimleri ve arkeolojiyi bağdaştırır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Coğrafya biliminin arkeolojik çalışmalara verdiği veriler nelerdir öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel sorunlara interdisipliner bir yaklaşım sunar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yer bilimleri ve arkeolojiyi bağdaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafya biliminin arkeolojik çalışmalara verdiği veriler nelerdir öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |