Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beşeri Coğrafya Araştırma Yöntemleri | COĞ349 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Beşeri coğrafya çalışmalarını yapmak için çeşitli yöntem ve teknikleri öğretmek |
Ders İçeriği |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri Gözlem, Haritalama |
Ders Kaynakları |
Creswell, T. (2013). Geographic Thought : A Critical Introduction. Chicester: John Wiley and Sons Ltd
Flowerder, R. Martin, D. (2004). Methods in Human Geography : A guide for students doing a research project. Taylor & Francis Ltd Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hay, I. (2016). Qualitative Research Methods in Human Geography. Canada: Oxford University Press. Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. ( 2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntemanaliz (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel yöntem ve bilim felsefesi | Tartışmalı Ders |
2 | Coğrafyada paradigmalar | Problem Çözme |
3 | Bilimsel araştırma süreci ve araştırma sorununun belirlenmesi | Beyin Fırtınası |
5 | Araştırma tasarımı: desen ve yöntemlerin sınıflandırılması | Beyin Fırtınası |
6 | Araştırma evreni ve örnekleme | Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Konu tekrarı, ARA İMTİHAN | Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Veri toplama teknikleri | Vaka Çalışması Laboratuar |
9 | Temel istatistiki ölçüler ve analiz türleri | Laboratuar |
10 | Nicel veri analizi- I: Hipotez testleri | Grup Çalışması |
11 | Nicel veri analizi- II: Korelasyon ve regresyon analizleri | Vaka Çalışması Gösterim |
12 | Nitel araştırma desenleri | Laboratuar |
13 | Nitel veri analizi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Araştırma raporunun hazırlanması ve etik | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Beşeri coğrafyada araştırma tasarlamayı öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilimsel paradigmaları tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Nicel ve nitel veri analiz yöntemlerini öğrenir | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri coğrafyada araştırma tasarlamayı öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel paradigmaları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nicel ve nitel veri analiz yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |