Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel Dünya Coğrafyası | COĞ306 | 6 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösterim, Soru Cevap |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Amaç |
Bu derste kıtasal ölçekte dünya bölgelerini tanımlamak, fiziki ve beşeri özelliklerini açıklamak amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Temel tanımlar, Avrupa, Kuzey ve Orta Amerika, Güney Amerika, Asya, Afrika, Okyanusya kıtalarının genel fiziki ve beşeri özellik ve bölgelerinin tanıtılması |
Ders Kaynakları |
Atasoy, E. (2010). Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Ezgi Kitabevi
Güngördü, E. (2010). Devletler Coğrafyası (Siyasi, Fiziki, Beşeri ve Ekonomik Yönü ile). Ankara: Gazi Kitabevi Özçağlar, A., 2011, Bölge Kavramı ve Sitematiği (Basılmamış Ders Notu) Tunçdilek, N.(1987) Doğal Bölgeler. Elmas, G. (2001) Küreselleşme Sürecinde Bölgesel Dengesizlikler AB ve Türkiye. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Dinler, Z. (2014). Bölgesel İktisat. Ekin Kitabevi Yayınları Hobbs, JJ (2009). Dünya Bölgesel Coğrafyası. Kanada: Brooks-Cole. Koç, H., Aksoy, B. (2012). Coğrafya Eğitiminde Bölge Kavramı. Marmara Coğrafya Dergisi: 25-319-339. Timor, A.N. (2002). Güneydoğu Asya Özellikler, Ülkeler. İstanbul: Çantay Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,57 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, konu, kapsam, amaçlar ve kaynaklar | Seminer Sözlü |
2 | Avrupa kıtasının fiziki özellikleri | Seminer Sözlü |
3 | Avrupa kıtasının beşeri özellikleri | Seminer Sözlü |
4 | Avrupa kıtasının ekonomik özellikleri | Seminer Sözlü |
5 | Asya Kıtası'nın fiziki özellikleri | Seminer Sözlü |
6 | Asya Kıtası'nın beşeri özellikleri | Seminer Sözlü |
7 | Asya Kıtası'nın ekonomik özellikleri | Seminer Sözlü |
8 | Kuzey ve Orta Amerika'nın fiziki özellikleri | Seminer Sözlü |
9 | Kuzey ve Orta Amerika'nın beşeri ve ekonomik özellikleri | Seminer Sözlü |
10 | Güney Amerika'nın fiziki özellikleri | Seminer Sözlü |
11 | Güney Amerika'nın beşeri özellikleri | Seminer Sözlü |
12 | Afrika Kıtası'nın fiziki özellikleri | Seminer Sözlü |
13 | Afrika Kıtası'nın beşeri ve ekonomik özellikleri | Seminer Sözlü |
14 | Okyanusya'nın fiziki ve beşeri özellikleri | Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4,2 | 4,2 | 3,8 | 4,4 | 3,8 | 4,4 | 4,8 | 4,8 | 4,2 | 4,8 | 4,2 | 4 | 4,4 |