Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası | COĞ342 | 6 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye'nin sosyoekonomik yapısının coğrafi temellerini kavrayarak, Türkiye'nin coğrafi şartları ve imkanları ile günümüz ekonomik yapısı arasındaki ilişkileri çözümlemek. |
Ders İçeriği |
Türkiye’nin nüfusu, Türkiye’de yerleşme ve sorunları, Ekonomik coğrafyada uygulanan sistematik yaklaşımlarla Türkiye'de sektörler (Tarım, sanayi, hizmetler, ulaşım, enerji vb.) ayrı ayrı değerlendirilir. Türkiye ekonomisinin genel özellikleri (nüfus, ulusal gelir, istihdam vb.) incelenir. |
Ders Kaynakları |
Türkiye Beşeri Coğrafyası, Hayati Doğanay, Pegem Akademi Yayınları, 2014, Ankara.
Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Ersin Güngördü, Nobel Akademik Yayınları, 2011, Ankara. Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası (Editörler: Serkan Doğanay, Mete Alim), Pegem Akademi Yayınları, 2016, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye’nin Nüfusu: Nüfus Sayımları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Türkiye Nüfusunun Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Türkiye’de Nüfusun Coğrafi Dağılışı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye’de Kırsal Yerleşmeler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Türkiye’de Kent Yerleşmeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Kentleşme Süreci ve Ortaya Çıkan Sorular | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye ekonomisinin yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Türkiye’nin Madenler ve enerji kaynakları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Türkiye’de Sanayi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye’de Ulaşım Sistemleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Türkiye’de Ticaret | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye’de Turizm | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisindeki yeri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’nin yerleşme düzeni ve sorunlarını tartışır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin yeraltı ve yer üstü kaynaklarını sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin doğal ve beşeri kaynaklarının nasıl verimli kullanılabileceğini yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin nüfus potansiyelini ve sorunlarını tartışır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’nin yerleşme düzeni ve sorunlarını tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye’nin yeraltı ve yer üstü kaynaklarını sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye’nin doğal ve beşeri kaynaklarının nasıl verimli kullanılabileceğini yorumlar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye’nin nüfus potansiyelini ve sorunlarını tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |