Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Performans Yönetimi | İŞL5026 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Amaç |
Performans yönetimi dersinin amacı, süreç/birim performansı, bireysel performans, iç kontrol ve bütünleşik performans gibi tüm izleme ve değerlendirme süreçlerini bütünleşik şekilde yürütme yöntemlerinin araştırılması ve öğrenilmesi kapsar. |
Ders İçeriği |
Performans değerlendirme, amaç ve kapsamı, performans değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan başlıca sorunlar, performans değerlendirmede güncel yaklaşımlar, performans yönetimi sistemi ve insan kaynakları yönetimindeki yeri ve önemi, kullanım alanları, performans yönetim sistemini etkileyen faktörler, performans yönetiminin stratejik boyutu incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Performans Yönetimi
Yazar: İsmet Barutçugil
Kariyer Yayınları
Örnek Uygulamalı Performans Yönetimi Yazar: Mücahit Çelik Yayınevi : Seçkin Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Performans, Yönetimi ve İlgili Kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Performans Yönetiminin Amaçları | Tartışmalı Ders |
3 | Performans Yönetim Sürecinin Aşamaları | Tartışmalı Ders |
5 | Performansın Planlanması | Tartışmalı Ders |
6 | Performans Ölçme Sisteminin Tasarlanması. | Tartışmalı Ders |
7 | Performans Ölçme Yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
8 | Performans Değerleme Yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
9 | Performans Sorunlarının Belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
10 | Performans İyileştirme Süreci. | Tartışmalı Ders |
11 | Performans Geliştirmede Geribildirim | Tartışmalı Ders |
12 | Performans Geliştirme Araçları. | Tartışmalı Ders |
13 | Performans Yönetimi Süreci Boyunca Ortaya Çıkan Sorunlar ve Yapılan Hatalar | Tartışmalı Ders |
14 | Dönem Sonu Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel ve örgütsel performans kavramları ile bunlar arasındaki ilişkiyi tartışabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performans yönetimi süreci içinde performansın değerlenmesinin ve geliştirilmesinin yerini ve önemini yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Beklenen yararları sağlayabilecek bir performans yönetimi sisteminin nasıl olması ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini özetleyebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performans ölçme yöntemlerini betimleyebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performansın kimler tarafından, nasıl değerleneceğini belirleyebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performansı iyileştirme ve geliştirme aşamasında geribildirimin önemini, kaynaklarını, kaynaklar arasındaki farklılıkları özetleyebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performans iyileştirme için performans sorunlarının ve nedenlerinin belirlenmesinin önemini örnekleyerek anlatabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performans geliştirme için ödüllendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını ifade edebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel ve örgütsel performans kavramları ile bunlar arasındaki ilişkiyi tartışabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans yönetimi süreci içinde performansın değerlenmesinin ve geliştirilmesinin yerini ve önemini yorumlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Beklenen yararları sağlayabilecek bir performans yönetimi sisteminin nasıl olması ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini özetleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans ölçme yöntemlerini betimleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performansın kimler tarafından, nasıl değerleneceğini belirleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performansı iyileştirme ve geliştirme aşamasında geribildirimin önemini, kaynaklarını, kaynaklar arasındaki farklılıkları özetleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans iyileştirme için performans sorunlarının ve nedenlerinin belirlenmesinin önemini örnekleyerek anlatabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans geliştirme için ödüllendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |