EN
  • Anasayfa
  • İŞL5026 Performans Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5026 - Performans Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Performans Yönetimi İŞL5026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Ders Veren Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Amaç

Performans yönetimi dersinin amacı, süreç/birim performansı, bireysel performans, iç kontrol ve bütünleşik performans gibi tüm izleme ve değerlendirme süreçlerini bütünleşik şekilde yürütme yöntemlerinin araştırılması ve öğrenilmesi kapsar.

Ders İçeriği

Performans değerlendirme, amaç ve kapsamı, performans değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan başlıca sorunlar, performans değerlendirmede güncel yaklaşımlar, performans yönetimi sistemi ve insan kaynakları yönetimindeki yeri ve önemi, kullanım alanları, performans yönetim sistemini etkileyen faktörler, performans yönetiminin stratejik boyutu incelenecektir.

Ders Kaynakları Performans Yönetimi Yazar: İsmet Barutçugil Kariyer Yayınları
Örnek Uygulamalı Performans Yönetimi Yazar: Mücahit Çelik Yayınevi : Seçkin Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Performans, Yönetimi ve İlgili Kavramlar Tartışmalı Ders
2 Performans Yönetiminin Amaçları Tartışmalı Ders
3 Performans Yönetim Sürecinin Aşamaları Tartışmalı Ders
5 Performansın Planlanması Tartışmalı Ders
6 Performans Ölçme Sisteminin Tasarlanması. Tartışmalı Ders
7 Performans Ölçme Yöntemleri. Tartışmalı Ders
8 Performans Değerleme Yaklaşımları Tartışmalı Ders
9 Performans Sorunlarının Belirlenmesi Tartışmalı Ders
10 Performans İyileştirme Süreci. Tartışmalı Ders
11 Performans Geliştirmede Geribildirim Tartışmalı Ders
12 Performans Geliştirme Araçları. Tartışmalı Ders
13 Performans Yönetimi Süreci Boyunca Ortaya Çıkan Sorunlar ve Yapılan Hatalar Tartışmalı Ders
14 Dönem Sonu Sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bireysel ve örgütsel performans kavramları ile bunlar arasındaki ilişkiyi tartışabilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Performans yönetimi süreci içinde performansın değerlenmesinin ve geliştirilmesinin yerini ve önemini yorumlayabilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Beklenen yararları sağlayabilecek bir performans yönetimi sisteminin nasıl olması ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini özetleyebilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Performans ölçme yöntemlerini betimleyebilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Performansın kimler tarafından, nasıl değerleneceğini belirleyebilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Performansı iyileştirme ve geliştirme aşamasında geribildirimin önemini, kaynaklarını, kaynaklar arasındaki farklılıkları özetleyebilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Performans iyileştirme için performans sorunlarının ve nedenlerinin belirlenmesinin önemini örnekleyerek anlatabilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Performans geliştirme için ödüllendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını ifade edebilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bireysel ve örgütsel performans kavramları ile bunlar arasındaki ilişkiyi tartışabilecek. - - - - - - - - - - - -
Performans yönetimi süreci içinde performansın değerlenmesinin ve geliştirilmesinin yerini ve önemini yorumlayabilecek. - - - - - - - - - - - -
Beklenen yararları sağlayabilecek bir performans yönetimi sisteminin nasıl olması ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini özetleyebilecek. - - - - - - - - - - - -
Performans ölçme yöntemlerini betimleyebilecek. - - - - - - - - - - - -
Performansın kimler tarafından, nasıl değerleneceğini belirleyebilecek. - - - - - - - - - - - -
Performansı iyileştirme ve geliştirme aşamasında geribildirimin önemini, kaynaklarını, kaynaklar arasındaki farklılıkları özetleyebilecek. - - - - - - - - - - - -
Performans iyileştirme için performans sorunlarının ve nedenlerinin belirlenmesinin önemini örnekleyerek anlatabilecek. - - - - - - - - - - - -
Performans geliştirme için ödüllendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını ifade edebilecektir. - - - - - - - - - - - -