Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | COĞ5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA Doç. Dr. Taner KILIÇ Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Amaç |
Tez hazırlanışında karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gereken yollar. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği, beşeri coğrafya araştırma yöntemleri ile ilgili düşünce akımlarının gelişmesi, araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verilerin analiz edilmesi konuları üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
"ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul. "
Tuncel, H, 2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ Güngördü,E, 2002, Coğrafyada istatistik metodları, Nobel yay. Ankara Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 29 | 14 | 406 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 513 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Araştırma Yöntemleri | Tartışmalı Ders |
2 | Araştırma Yöntemleri | Tartışmalı Ders |
2 | Araştırma Yöntemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Tez Projesi | Tartışmalı Ders |
4 | Tez Projesi | Tartışmalı Ders |
4 | Tez Projesi | Tartışmalı Ders |
7 | Veri Toplama | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Veri Toplama | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Veri Toplama | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Veri Toplama | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Veri Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Veri Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Veri Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Veri Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |