EN
  • Anasayfa
  • COĞ5000 Tez Çalışması (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması COĞ5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA
Ders Veren Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA Doç. Dr. Taner KILIÇ Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Tez hazırlanışında karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gereken yollar.

Ders İçeriği

Dersin içeriği, beşeri coğrafya araştırma yöntemleri ile ilgili düşünce akımlarının gelişmesi, araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verilerin analiz edilmesi konuları üzerinde yoğunlaşmaktadır.

Ders Kaynakları "ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul. "
Tuncel, H, 2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ
Güngördü,E, 2002, Coğrafyada istatistik metodları, Nobel yay. Ankara
Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 29 14 406
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Final Final 35 1 35
Toplam İş Yükü (Saat) 513
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Araştırma Yöntemleri Tartışmalı Ders
2 Araştırma Yöntemleri Tartışmalı Ders
2 Araştırma Yöntemleri Tartışmalı Ders
4 Tez Projesi Tartışmalı Ders
4 Tez Projesi Tartışmalı Ders
4 Tez Projesi Tartışmalı Ders
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Tez çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5