EN
  • Anasayfa
  • İKT5016 Kriz Teorileri ve Finansal Krizler (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5016 - Kriz Teorileri ve Finansal Krizler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kriz Teorileri ve Finansal Krizler İKT5016 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze. Akademik araştırmalar yapılması ve sınıf ortamında tartışılması.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hüseyin TEZER
Ders Veren Doç. Dr. Hüseyin TEZER
Amaç

Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir.

Ders İçeriği

1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme

Ders Kaynakları DERS KAYNAKLARI İNTERNET VE KÜTÜPHANE KAYNAKLARI KULLANILARAK ELDE EDİLECEK SERBEST KAYNAKLAR OLACAKTIR.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 9 27
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 3 3
Ödev 2 Ödev 2 1 3 3
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 2 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 2 2
Uygulama 2 Uygulama 2 1 2 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 3 9
Toplam İş Yükü (Saat) 302
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 11,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomik Kriz Nedir? Ekonomik Kriz Tanımları ve Açıklamalar Ders
2 İktisat Tarihinde Yaşanan Önemli Ekonomik Krizler ve Dünya Ekonomisine Yansımalarının İncelenmesi Ders
3 Katılımcı Öğrencilere Ekonomik Kriz Teorileri Hakkında Araştırma Ödevlerinin Verilmesi Ders
4 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri Öğrenci Araştırma Sunumları Ders Tartışmalı Ders
5 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları Ders Tartışmalı Ders
6 2. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları Ders Tartışmalı Ders
7 3. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları Ders Tartışmalı Ders
8 YARIYIL ARA SINAVI Ders Tartışmalı Ders
9 1929 BÜYÜK BUHRAN Ders Tartışmalı Ders
10 1974 BÜYÜK DURGUNLUK Ders Tartışmalı Ders
11 1994-95 TÜRKİE EKONOMİK KRİZİ Ders Tartışmalı Ders
12 1997 ASYA EKONOMİK KRİZİ Ders Tartışmalı Ders
13 2000-2001 TÜRKİYE EKONOMİK KRİZİ Ders Tartışmalı Ders
14 2008 ABD MORTGAGE KRİZİ Ders Tartışmalı Ders
15 YARIYIL SONU FİNAL VE BÜTÜNLEME SINAVLARI Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5