Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İktisat | İKT5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | sözel anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN |
Amaç |
Uluslararası ticaret ve sermaye akımlarının teorik temellerini anlamayı amaçlamaktadır. Globalleşme sürecinde uluslar arası ekonominin önemi kavramak. Tüketici, firma ve hükümetlerin karar alma süreçlerinin uluslar arası boyutunu anlamak. Bu ders öğrencilere değinilen konularda analitik düşünme yeteneğini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası iktisat temel kavramlar, Uluslararası ticaret teorisi: karşılaştırmalı üstünlükler, Uluslararası ticaret teorisi: arz talep modelleri, Hecksher-Ohlin teorisi, Yeni ticaret teorileri-I, Yeni Ticaret teorileri-II, Dış ticaret teorisi ve büyüme, Dış ticaret politikaları, Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-I, Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-II, Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi, Dış ödemeler bilançosu, Döviz piyasası analizleri, Geleceğe yönelik döviz işlemleri |
Ders Kaynakları |
Erdal Ünsal, Uluslar arası İktisat, İmaj, Ankara, 2007
Rıdvan Karluk, Uluslararası İktisat, Beta, İstanbul, 1996. Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Güzem Can, İstanbul, 2007. Rıdvan Karluk, Uluslararası İktisat, Beta, İstanbul, 1996. Erdal Ünsal, Uluslar arası İktisat, İmaj, Ankara, 2007 Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Güzem Can, İstanbul, 2007. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası iktisat temel kavramlar | Ders |
2 | Uluslararası ticaret teorisi: karşılaştırmalı üstünlükler | Ders |
3 | Uluslararası ticaret teorisi: arz talep modelleri | Ders |
4 | Heckscher-Ohlin teorisi | Ders |
5 | Yeni ticaret teorileri-I | Ders |
6 | Yeni Ticaret teorileri-II | Ders |
7 | Dış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme | Ders |
8 | Ara Sınav - Dış ticaret politikaları | Ders |
9 | Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-I | Ders |
10 | Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-II | Ders |
11 | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi | Ders |
12 | Dış ödemeler bilançosu | Ders |
13 | Döviz piyasası analizleri | Ders |
14 | Geleceğe yönelik döviz işlemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkelerin neden dış ticaret yaptıklarını, kazançlarının ne olduğunu öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bu katkıyla da Türkiye’nin uyguladığı dış ticaret politikaları anlayabilecek ve alternatif önerler geliştirebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Küresel ticaret politikalarının ne olduğunu ve gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kavrayacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uluslararası İktisat doktrinindeki teorik yaklaşımları açıklayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ülkelerin dış ticaret ilişkin mal ve sermaye akımlarını gösterir bilançoları analiz edebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkelerin neden dış ticaret yaptıklarını, kazançlarının ne olduğunu öğreneceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Bu katkıyla da Türkiye’nin uyguladığı dış ticaret politikaları anlayabilecek ve alternatif önerler geliştirebileceklerdir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Küresel ticaret politikalarının ne olduğunu ve gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kavrayacaklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Uluslararası İktisat doktrinindeki teorik yaklaşımları açıklayabileceklerdir. | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ülkelerin dış ticaret ilişkin mal ve sermaye akımlarını gösterir bilançoları analiz edebileceklerdir. | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |