Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modernleşme Kuramları ve Türk Modernleşmesi | KMY5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Amaç |
Öğrencileri, modernlik, modernliği var eden süreçler ve Batı dışı dünyanın modernleştirilmesi konularında genel bir perspektife sahip kılmak. |
Ders İçeriği |
Modernlik ve Modernleşme |
Ders Kaynakları |
Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları
Fahrettin Altun, Modernleşme Kuramı Peter Wagner, Modernliğin Sosyolojisi, Doruk Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modernlik kavramı | |
2 | Modernliği var kılan süreçler | |
2 | Modernliği var kılan süreçler | |
4 | Modernliğin boyutları | |
5 | Modernliğin öngörüleri | |
6 | Batı dışı dünyanın modernleş(tiril)mesi | |
7 | Klasik Modernleşme Kuramı | |
7 | Klasik Modernleşme Kuramı | |
9 | Klasik Modernleşme Kuramının Eleştirisi | |
10 | Yeni Bir Modernleşme Kuramı Arayışı | |
11 | Klasik modernleşme kuramı açısından Türk modernleşmesi | |
12 | Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesi | |
14 | Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesinin karşılaştırılması | |
14 | Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesinin karşılaştırılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal bilimler alanına olan ilgi ve tecessüsü artırır. | |||
Türk modernleşmesi üzerine eleştirel düşünme imkânı sağlar. | |||
Batı dışı dünyadaki modernleşme süreçleri ve bu dünya için öngörülen kuramlar konusunda donanım sahibi kılar. | |||
Modernlik, modernliği doğuran süreçler, modernliğin felsefi, siyasi, iktisadi, kültürel boyutları konusunda bilgi sahibi kılar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal bilimler alanına olan ilgi ve tecessüsü artırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk modernleşmesi üzerine eleştirel düşünme imkânı sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Batı dışı dünyadaki modernleşme süreçleri ve bu dünya için öngörülen kuramlar konusunda donanım sahibi kılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modernlik, modernliği doğuran süreçler, modernliğin felsefi, siyasi, iktisadi, kültürel boyutları konusunda bilgi sahibi kılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |