Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bahçe ve Peyzaj Sanat Tarihi | PYZ123 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İlk çağ uygarlıklarından başlayarak günümüze kadar gelen peyzaj mimarlığı sanatını etkilemiş peyzaj ve bahçe sanatına dair örneklerin tanıtılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bahçe ve peyzaj sanatını tarihçesi, tasarım ve düzenleme ilkeleri |
Ders Kaynakları |
"Evyapan, G., Tokol, A., 2000.” Peyzaj Tasarımı Ders Notları”. Metu Faculty of Architecture Press. Ankara. "
Akdoğan, G., 1974. “Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi”. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 536, Ders Kitabı: 309, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 12 | 36 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bağ, bahçe, avlu, meydan, mesire vb. bahçe kültürü ve peyzaj sanatı ile ilgili tanım ve terminolojilerinin verilmesi | |
2 | Mısır ve Mezopotamya uygarlıkalrında bahçe ve peyzaj sanatı | |
3 | Fenike uygarlığı ve İbrani bahçeleri | Ders |
4 | Anadolu uygarlıklarında bahçe; Prehistorik dönem, Yunan ve Roma uygarlıklarında bahçe ve peyzaj sanatı | |
5 | Anadolu uygarlıklarında bahçe; Bizans uygarlığı ve Erken Türk çağında bahçe ve peyzaj sanatı | |
6 | Anadolu uygarlığında bahçe; Selçuklu dönemi & Osmanlı dönem bahçe ve peyzaj sanatı | |
7 | Anadolu uygarlıklarında bahçe; cumhuriyet döneminde bahçe ve Türk bahçesi (Topkapı, Dolmabahçe, Beylerbeyi, Yıldız Sarayı, Köşk, Kasır bahçeleri) | |
8 | Arasınav-Osmanlı dönem bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
9 | Hint ve İran bahçeleri, İslam bahçeleri, İspanya İslam bahçeleri | |
10 | Manastır ve şato bahçeleri, Avrupa Ortaçağ uygarlıklarında bahçe ve peyzaj sanatı | |
11 | Rönesans bahçeleri; İtalyan Rönesans (Villa lante, Villa Deste, Villa Medici vb) örnekleri bahçe ve peyzaj sanatı | |
12 | Barok bahçeleri; Avrupa ve Fransız barok bahçe ve peyzaj sanatı (Versailes Sarayı, Le Notre vb.) | |
13 | Naturalistik İngiliz bahçe ve peyzaj sanatı, Uzakdoğu bahçe ve peyzaj sanatı; Çin ve Japon bahçeleri | |
14 | Naturalistik İngiliz bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farlı kültür ve uygarlıklarında görülen bahçe tasarım yaklaşımlarının arka planında yer alan teorileri yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarihi süreç içinde bahçe ve pezaj sanatının gelişimini tartışabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı kültür ve uygarlıklarda görülen bahçe atsarımlarından elde edilen bulguları güncel peyzaj tasarım çalışmalarında yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farlı kültür ve uygarlıklarında görülen bahçe tasarım yaklaşımlarının arka planında yer alan teorileri yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi süreç içinde bahçe ve pezaj sanatının gelişimini tartışabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı kültür ve uygarlıklarda görülen bahçe atsarımlarından elde edilen bulguları güncel peyzaj tasarım çalışmalarında yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |