Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Tarım | PYZ213 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Organik tarımın ülkemizdeki ve dünyadaki yeri, organik tarıma başlamadan önce yapılması gerekenler, yasal uygulamalar, organik tarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar, hastalık ve zararlılara karşı kullanılacak yöntem ve ilaçlar, bazı sera bitkilerinin organik üretimleri hakkında bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Organik tarım alanında karşılaştığı sorunları öğrendiği araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler, organik tarım yetiştiriciliğini öğrenir, organik tarımda öğrendiği yeni metodları pratiğe aktarır, organik tarım alanındaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder. |
Ders Kaynakları |
TAS B. Organik Tarım Ders Notu.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 70 | 70 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 20 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Organik Tarımın Tanımı ve Kuralları ile tarihçesi ve gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Organik Tarımın Dünya ve Ülkemizdeki Gelişimi ile Bazı Ülkelerdeki Organik Tarımın incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Organik Tarımda Yasal uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Organik Tarımda Proje Hazırlama ve Yönetimi ile Kontrol ve Sertifikasyon Sistemi ve Karşılaşılan Sorunlar | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Tarımsal Üretim Biçiminde Değişen Kavramlar ve Koşullar | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tarımsal Üretim Biçiminde Değişen Kavramlar ve Koşullar (Devam) | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Organik Tarımda Ekim Nöbeti | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Organik Tarımda Toprak Verimliliği | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Organik Tarımda Sağlıklı Üretim Materyalinin Seçimi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Organik Tarımda Bitki Korumanın Genel İlkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Organik Tarımda Bitki Korumanın Genel İlkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Organik Tarımda Böceklerin Biyoteknolojik Savaş Yöntemleri İle Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Organik tarım kavramı, kapsamı ve nasıl uygulanacağını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Organik Tarımla ilgili Yasal Uygulamaları bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Organik Tarıma başlamadan önce nasıl proje hazırlanacağını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Organik Tarımda bütün üretim süreci (toprak hazırlığından hasada hatta depolamaya kadar) hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Organik tarım kavramı, kapsamı ve nasıl uygulanacağını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Organik Tarımla ilgili Yasal Uygulamaları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Organik Tarıma başlamadan önce nasıl proje hazırlanacağını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Organik Tarımda bütün üretim süreci (toprak hazırlığından hasada hatta depolamaya kadar) hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |