Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I | MAT319 | 5 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin matematiksel kavramların İngilizce karşılıklarını öğrenmesidir. Ayrıca matematik alan bilgisi için güncel yabancı literatürü de takip edebilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
1 Sıfıra sıfırlama 2 İkili işlemlere ayırma 3 İkili olmayan işlemlere giriş 4 İşaretli Numaralarla Çalıştırma 5 İşaretli numaralarla çalıştırma 6 Sıfır ve İşaretli numaralar 7 Ara Sınav 8 Değişmeli Özellik 9 İlişkisel Mülkiyet 10 Uygun Kesirler – Uygun Olmayan Kesirler 11 Kesirleri onikilere çevirme 12 Demikalleri kesre dönüştürme 13 üstel gösterim 14 üstel ifadeler |
Ders Kaynakları |
Cambridge bussines vocabulary in use (elementary)
https://www.youtube.com/watch?v=MNkNHD7Sj70&t=107s |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 28 | 14 | 392 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 14 | 14 | 196 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 592 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 23,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İkili işlemlere giriş | |
3 | İkili olmayan işlemlerin tanıtılması | |
4 | Sayılarla işlemler | |
4 | Sayılarla işlemler | |
6 | sıralama sayıları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Değişme özelliği | |
9 | Birleşme Özelliği | |
10 | Kesirler | |
11 | kesirleri ondalık sayılara çevirme | |
12 | ondalık sayıları kesirlere çevirme | |
13 | Üstel gösterim | |
14 | Üstel İfadeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir | |||
Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |||
Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |