Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farsça I | TAR257 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Diğer |
Dersin Verilişi | Farsça alfabe tanıtılacak, Farsça sözcükler telaffuzlarıyla beraber çalışılacak, basit düzeyde cümleler kurulacak, okuma parçaları okunacak, öğrencilerden yeni öğrendikleri kelimelerle cümle kurmaları istenecek. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK |
Ders Veren | Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK |
Amaç |
Ortaçağ tarihçiliği açısından önemli bir araştırma ve inceleme dili olan Farsçayı öğrencilere temel düzeyde öğretebilmek, Öğrencilerin öğrenmiş oldukları Farsçayı bilimsel araştırmalarında kullanmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Farsça gramer, okuma parçaları, konuşma, yazma, telaffuz, kelime ezberleme, zamanlar, cümle kurma. |
Ders Kaynakları |
AZFA Çalışma Seti, Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 30 | 10 | 300 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 30 | 10 | 300 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 615 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 24,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fars Alfabesine Giriş | |
2 | Sözcük Ezberleme ve Telaffuz | |
3 | Okuma Parçaları | |
4 | Geçmiş Zaman | |
5 | Zamirler, Zarflar, Edatlar | |
6 | İsimler ve Sıfatlar | |
7 | Belirli ve Belirsiz (Nekre ve Marife) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sözcük Ezberleme, Okuma Parçaları | |
10 | Sentences | |
11 | Zamanlar (Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman) | |
12 | Okuma Parçaları ve Sözcük Ezberleme | |
13 | Zamanlar (Mişli Geçmiş Zaman) | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanıyla ilgili konularda kaynak dili olarak Farsçayı orta düzeyde öğrenir ve bilimsel çalışmalarında kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanıyla ilgili konularda kaynak dili olarak Farsçayı orta düzeyde öğrenir ve bilimsel çalışmalarında kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |