Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arşiv Vesikaları I | TAR413 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | ||||||
Dersin Verilişi | Dersler, öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir. | ||||||
EBS Koordinatörü | |||||||
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali OKUMUŞ | ||||||
Amaç |
Osmanlı arşiv belgelerinin türleri, belgelerde kullanılan yazı cinslerinin hangi tür belgelerde kullanıldığı, bu yazı türlerinin öğretilmesi. Belgelerin diplomatik özelliklerinin tanıtılması. Belgelerin değerlendirilmesi ve yararlanma usullerinin öğretilmesi. |
||||||
Ders İçeriği |
Yeniçağ arşiv belgelerinin sınıflandırılması; Yeniçağ arşiv belgelerinde kullanılan yazı çeşitleri; Yeniçağ arşiv belgelerinde kullanılan yazı çeşitleri; Divani yazı türünün özellikleri ve alt türleri; Mühimme Defterlerinin çözümü; Fermanlarının çözümü; Defter harici arşiv belgelerinden örnekler; Kadı Sicillerinden örnekler. |
||||||
Ders Kaynakları |
Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatik), İstanbul 1994. Türkiye Diyanet Vakfi İslâm Ansiklopedisi, ilgili maddeler
|
||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 15 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeniçağ arşiv belgelerinin sınıflandırılması | |
2 | Yeniçağ arşiv belgelerinde kullanılan yazı çeşitleri | |
3 | Divani yazı türünün özellikleri ve alt türleri | |
6 | Mühimme Defterlerinin çözümü | |
6 | Mühimme Defterlerinin çözümü | |
6 | Mühimme Defterlerinin çözümü | |
6 | Mühimme Defterlerinin çözümü | |
8 | Fermanların çözümü, Ara Sınav | |
9 | Fermanların çözümü. | |
11 | Defter harici arşiv belgelerinden örnekler | |
11 | Defter harici arşiv belgelerinden örnekler | |
13 | Kadı Sicillerinden örnekler | |
13 | Kadı Sicillerinden örnekler | |
14 | Final hazırlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. | |||
Öğrenci, konuya dair kaynak bilgisine sahip olur ve bunlara istinaden yeni bilgi üretebilir. | |||
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. | |||
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. | |||
Öğrenci, öğrendiklerini, Türk ve dünya tarihi ile mukayese edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, konuya dair kaynak bilgisine sahip olur ve bunlara istinaden yeni bilgi üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, öğrendiklerini, Türk ve dünya tarihi ile mukayese edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |