Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cumhuriyet Dönemi Türk Siyasi Tarihi (1945-2000) | TAR406 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi Türk siyasi tarihi hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Cumhuriyet kavramı ve Türkiye'deki serüveni, partiler, darbeler ve anayasa. |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ https://www.devletarsivleri.gov.tr/ Tunaya, Tarık Zafer, Türkiye’de Siyasi Partiler 1859-1952, 2. Baskı, Arba Yayınları, İstanbul 1995. Karpat, Kemal, Türkiye’de Siyasal Sistemin Evrimi, 1876-1980, İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul 2007. Çavdar, Tevfik, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, 4. Baskı, İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul 2008. Özbudun, Ergun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Batı Anadolu Uç Bölgesi Ve Osmanlı Beyliğinin Doğuşu Problemi | Ders |
2 | Osmanlı Hanedanı: İlk Osmanlılar ve Osman Bey | Ders |
3 | Anadolu’da Siyasi Ortam ve Osmanlı Beyliği | Ders |
4 | Anadolu Beylikler Dünyasında Osmanlılar | Ders |
5 | Osmanlıların Yeni Hayat Sahası: Avrupa Yakasına Geçiş ve İskan | Ders |
6 | Balkanlardaki Siyasi Gelişmeler 1362-1389 | Ders |
7 | Batı Anadolu Beyliklerinin Vasalleşme Süreci | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Timur’un Anadolu’ya Yürüyüşü ve Merkezi Devletin Çöküşü | Ders |
10 | Fetret Dönemi ve Yeniden Yapılanma | Ders |
11 | II. Murat Döneminde Batıda Hayati Mücadeleler | Ders |
12 | Osmanlı Fetih Yöntemleri ve İskan Siyaseti | Ders |
13 | İstanbul’un Fethi Olayı ve Meseleleri | Ders |
14 | İstanbul’un Fethinin Yankıları ve Doğurduğu Sonuçlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 Türk demokrasi tarihinin süreçlerini kavrar; 2 Siyasi kurumlar hakkında bilgi sahibi olur; 3 Anayasalar hakkında bilgi sahibi olur; 4 Siyasi olayları objektif değerlendirme becerisini kazanır; 5 Geçmişteki siyasi süreci değerlendirerek geleceği öngörme yeteneğini geliştirir; | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Türk demokrasi tarihinin süreçlerini kavrar; 2 Siyasi kurumlar hakkında bilgi sahibi olur; 3 Anayasalar hakkında bilgi sahibi olur; 4 Siyasi olayları objektif değerlendirme becerisini kazanır; 5 Geçmişteki siyasi süreci değerlendirerek geleceği öngörme yeteneğini geliştirir; | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |