Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Edebiyatı Tarihi II | TAR358 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabanur YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk edebiyatına Fuzuli, Baki gibi şairlerden örnekler vererek bilgi sunmak. |
Ders İçeriği |
gazel, şiir, şair, fuzuli, zati, baki. |
Ders Kaynakları |
A. Atilla ŞENTÜRK, Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY 1999.
Ömer ZÜLFE, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Marmara Üniv. Yay. 2015 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zâti ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
2 | Kemal Paşazade ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
3 | Hayreti ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
4 | Usuli ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
5 | Emri ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
6 | Baki ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
7 | Hayali ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
8 | Vize | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Âli ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
13 | Lamii'nin Mesnevileri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
16. yüzyıl şiirini analiz eder | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
16. yüzyıl şiirini analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |