EN
  • Anasayfa
  • TDE233 Araştırma Yöntem ve Teknikleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDE233 - Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Yöntem ve Teknikleri TDE233 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Erol GÜLÜM
Amaç

Bu dersin temel amacı, tez ve yayın hazırlayan öğrencilerin, yaptıkları araştırmanın yöntemini belirleme, veri toplama, toplanan verilerin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması konusunda bilgi sahibi olmasıdır.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrencilerin araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri edinmesi ve geliştirilmesine yönelik olarak dizayn edilmiştir.

Ders Kaynakları Wayne C. Booth. vd. Araştırma Sanatı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2018
Ayhan Yalçınkaya. Mazarete Mahal Yok, Ank: Siyasal Yayınevi, 2014.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 12 4 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 24 1 24
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 140
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirme
2 21. yüzyıl becerileri, bilimsel süreç becerileri ve bunların akademik performansla ilişkisi
3 Bilimsel araştırmanın tanımı, türleri, süreç ve aşamaları
4 Konu seçimi, problem tanımı ve araştırma soruları formüle etme teknik ve süreçleri
5 Literatür Taraması/Akademik metin okuma stratejileri/Etkili not alma metodları
6 Nitel araştırmalarda başlıca veri toplama/analiz etme yöntem ve stratejileri.
7 Tez ifadeleri/hipotezler ve konu cümleleri formüle etme/Akademik paragraf ve makale yazım kompozisyon ve taslakları
8 Bilimsel argüman üretiminin mantıksal yapısı/Mantıksal safsatalar ve bilişsel çarpıtmalar
9 Akademik metinlerin ve araştırma önerilerinin yapısal nitelikleri, kompozisyonu ve taslakları
10 Akademik sunum teknik ve stratejileri.
11 Araştırma ve Yayın Etiği.
13 Akademik sunumlar
13 Akademik sunumlar
14 Genel değerlendirmeler ve kapanış
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
21. yüzyıl ve bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırmanın türlerini, aşamalarını, süreçlerini tanır.
Bilimsel bir araştırmanın konu seçiminden, literatür taramasına, tez ifadesi formüle edilmesinden paragraf oluşturulmasına kadar tüm süreçlerini aşamalı olarak bilir ve uygular.
Araştırma ve yayın etiğiyle ilgili temel meseleleri bilir.
Akademik başarıya ket vuran psikolojik bariyeleri tanır ve bunları aşma konusunda beceriler geliştirir
Eleştirel düşünme ve okuma, akademik yazım ve sunum yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
21. yüzyıl ve bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırmanın türlerini, aşamalarını, süreçlerini tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel bir araştırmanın konu seçiminden, literatür taramasına, tez ifadesi formüle edilmesinden paragraf oluşturulmasına kadar tüm süreçlerini aşamalı olarak bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma ve yayın etiğiyle ilgili temel meseleleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Akademik başarıya ket vuran psikolojik bariyeleri tanır ve bunları aşma konusunda beceriler geliştirir - - - - - - - - - - - - - - -
Eleştirel düşünme ve okuma, akademik yazım ve sunum yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular - - - - - - - - - - - - - - -