Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri | TDE233 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Erol GÜLÜM |
Amaç |
Bu dersin temel amacı, tez ve yayın hazırlayan öğrencilerin, yaptıkları araştırmanın yöntemini belirleme, veri toplama, toplanan verilerin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması konusunda bilgi sahibi olmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrencilerin araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri edinmesi ve geliştirilmesine yönelik olarak dizayn edilmiştir. |
Ders Kaynakları |
Wayne C. Booth. vd. Araştırma Sanatı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2018
Ayhan Yalçınkaya. Mazarete Mahal Yok, Ank: Siyasal Yayınevi, 2014. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 24 | 1 | 24 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirme | |
2 | 21. yüzyıl becerileri, bilimsel süreç becerileri ve bunların akademik performansla ilişkisi | |
3 | Bilimsel araştırmanın tanımı, türleri, süreç ve aşamaları | |
4 | Konu seçimi, problem tanımı ve araştırma soruları formüle etme teknik ve süreçleri | |
5 | Literatür Taraması/Akademik metin okuma stratejileri/Etkili not alma metodları | |
6 | Nitel araştırmalarda başlıca veri toplama/analiz etme yöntem ve stratejileri. | |
7 | Tez ifadeleri/hipotezler ve konu cümleleri formüle etme/Akademik paragraf ve makale yazım kompozisyon ve taslakları | |
8 | Bilimsel argüman üretiminin mantıksal yapısı/Mantıksal safsatalar ve bilişsel çarpıtmalar | |
9 | Akademik metinlerin ve araştırma önerilerinin yapısal nitelikleri, kompozisyonu ve taslakları | |
10 | Akademik sunum teknik ve stratejileri. | |
11 | Araştırma ve Yayın Etiği. | |
13 | Akademik sunumlar | |
13 | Akademik sunumlar | |
14 | Genel değerlendirmeler ve kapanış |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
21. yüzyıl ve bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırmanın türlerini, aşamalarını, süreçlerini tanır. | |||
Bilimsel bir araştırmanın konu seçiminden, literatür taramasına, tez ifadesi formüle edilmesinden paragraf oluşturulmasına kadar tüm süreçlerini aşamalı olarak bilir ve uygular. | |||
Araştırma ve yayın etiğiyle ilgili temel meseleleri bilir. | |||
Akademik başarıya ket vuran psikolojik bariyeleri tanır ve bunları aşma konusunda beceriler geliştirir | |||
Eleştirel düşünme ve okuma, akademik yazım ve sunum yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
21. yüzyıl ve bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırmanın türlerini, aşamalarını, süreçlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bir araştırmanın konu seçiminden, literatür taramasına, tez ifadesi formüle edilmesinden paragraf oluşturulmasına kadar tüm süreçlerini aşamalı olarak bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma ve yayın etiğiyle ilgili temel meseleleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik başarıya ket vuran psikolojik bariyeleri tanır ve bunları aşma konusunda beceriler geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eleştirel düşünme ve okuma, akademik yazım ve sunum yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |