EN
  • Anasayfa
  • TDE335 Klasik Türk Edebiyatında Nesir I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TDE335 - Klasik Türk Edebiyatında Nesir I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klasik Türk Edebiyatında Nesir I TDE335 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR
Ders Veren
Amaç

Başlı başına bir şiir edebiyatı olarak da kabul edilen Divan Edebiyatının sadece şiirden ibaret olmadığı; başta tezkireler olmak üzere, seyahatnâme vb. türler ile konuların da bu edebiyat içerisinde önemli bir yerinin olduğunun anlaşılmasının sağlanması. Ayrıca diğer tarih, lügat, mensur yazılmış divan dîbâcelerinden örneklerle de klasik kültürümüzde düzyazının öneminin vurgulanması.

Ders İçeriği

Başlı başına bir şiir edebiyatı olarak da kabul edilen Divan Edebiyatının sadece şiirden ibaret olmadığı; başta tezkireler olmak üzere, seyahatnâme vb. türler ile konuların da bu edebiyat içerisinde önemli bir yerinin olduğunun anlaşılmasının sağlanması. Ayrıca diğer tarih, lügat, mensur yazılmış divan dîbâcelerinden örneklerle de klasik kültürümüzde düzyazının öneminin vurgulanması.

Ders Kaynakları Ahmet Atilla Şentürk, Ahmet Kartal, Eski Türk Edebiyatı Tarihi
Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi, Haz. Orhan Şaik Gökyay
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eski Türk edebiyatında nesrin yeri ve önemi. Ders
2 Edebiyatımızda Hamzaname örnekleri ve seçilmiş örnek metinler. Ders
3 Dede Korkut hikâyeleri ve seçilmiş örnek metinler. Ders
4 Battalnâmeler ve seçilmiş örnek metinler. Ders
5 Dânişmendnâmeler ve seçilmiş örnek metinler. Ders
6 13 ve 14. yüzyıllarda yazılmış diğer mensur eserler. Ders
7 Sinan Paşa ve Tazarrunâme adlı eserinden seçilmiş örnek metinler. Ders
8 Ara sınav (Sinan Paşa ve Tazarrunâme adlı eserinden seçilmiş örnek metinler) Ders
9 Ebulhayr Rûmî ve Saltuknâme adlı eserinden seçilmiş örnek metinler. Ders
10 Anonim Tevârih-i Âl-i Osmânlar seçilmiş örnek metinler. Ders
11 15. yüzyılda yazılmış olan diğer mensur eserler. Ders
12 15. yüzyılda yazılmış olan diğer mensur eserler. Ders
14 15. yüzyılda yazılmış mensur dîvân dîbâceleri ve seçilmiş örnek metinler Ders
14 15. yüzyılda yazılmış mensur dîvân dîbâceleri ve seçilmiş örnek metinler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Osmanlı nesrindeki sanatsal nitelikleri kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Osmanlı döneminde yazılmış mensur eserlerle, diğer devirlerde yazılmış nesir alanındaki eserlerin dil ve içerik yönünden mukayesesini yapar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Nazım dilinden farklı olan düzyazı dilinin tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türkçenin geçirdiği aşamaları ve Arapça ve Farsçanın etkisi altında nasıl bir seyir takip ettiğini değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Osmanlı nesir dilini ve üslubunu tüm özellikleriyle tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Osmanlı nesrindeki sanatsal nitelikleri kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı döneminde yazılmış mensur eserlerle, diğer devirlerde yazılmış nesir alanındaki eserlerin dil ve içerik yönünden mukayesesini yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Nazım dilinden farklı olan düzyazı dilinin tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Türkçenin geçirdiği aşamaları ve Arapça ve Farsçanın etkisi altında nasıl bir seyir takip ettiğini değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı nesir dilini ve üslubunu tüm özellikleriyle tanır. - - - - - - - - - - - - - - -