Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farsça II | TDE224 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Farsça dilbilgisi unsurlarının pekiştirilmesi, Fars edebiyatı hakkında ana hatlarıyla bilgi sahibi olmak, Türk edebiyatında meydana getirilmiş orta düzey Fasrça manzum-mensur metinleri incelemek. |
Ders İçeriği |
Farsça kelime bilgisi, dilbilgisi kuralları, uygulamalı Farsça örnekler, Fars edebiyatından seçilmiş metinler üzerinde uygulamalar, Türk edebiyatındaki Farsça verilmiş eserleri tanıma, Osmanlı şairleri tarafından yazılmış Farsça şiir örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Mehnaz Askeri, Vajeamuzi Zeban-ı Farisi
Yedullah Semere, Farsça Öğretim Seti |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farsça tamlama çeşitleri. Zincirleme İsim Tamlaması. | |
2 | Cümlenin ögeleri | Ders |
3 | Yüklemine göre cümle çeşitleri | Ders |
4 | Yapılarına göre cümle çeşitleri | Ders |
5 | İsim cümleleri | Ders |
6 | Yan cümle | Ders |
7 | Fiil cümlesi | Ders |
7 | Fiil cümlesi | Ders |
9 | Cümle çeşitlerine dair uygulamalar | Ders |
10 | Fiilimsiler | Ders |
11 | Fiil çatısı | Ders |
12 | Mevlana'dan seçme okuma metinleri | Ders |
13 | Sadi-i Şirazi''nin Bostan adlı eserinden okuma metinleri | Ders |
14 | Sadi-i Şirazi''nin Gülistan adlı eserinden okuma metinleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farsça dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk ve Fars edebiyatlarındaki belirli örnekleri inceleme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fars edebiyatlarındaki temel eserleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik dönem Farsça edebi ürünlerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farsça dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk ve Fars edebiyatlarındaki belirli örnekleri inceleme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fars edebiyatlarındaki temel eserleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik dönem Farsça edebi ürünlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |