EN
  • Anasayfa
  • TDE226 Türk Kültür Tarihi II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDE226 - Türk Kültür Tarihi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Kültür Tarihi II TDE226 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren
Amaç

Orta Asya Türk tarihini, kültürünü, coğrafyasını; bu coğrafyada gerçekleşen, tarihten günümüze kadarki olayları;Günümüzdeki Türk Topluluklarının dağıldığı bölgeleri, güncel durumları ve kültürlerini öğrenmek; Türk Tarihinin genel özelliklerini açıklayabilmek.

Ders İçeriği

Orta Asya Türk tarihi, kültürü, coğrafyası hakkında bilgi verilir; Tarihi dönem Türk dilleri (Eski Uygurca, Harezm-Kıpçak Türkçesi ve Çağatay Türkçesi) derslerinin daha verimli olması için önemli derecede katkı sağlanır.

Ders Kaynakları Jean-Paul Roux: Orta Asya Tarih ve Uygarlık. Çev. Lale Arslan Özcan. Kabalcı Yay. 2006.
Peter. B. Golden: Türk Halkları Tarihine Giriş. Ötüken Yay. 2002.
Kürşat Yıldırım: Çin Kaynaklarında Türkistan Şehirleri
Özkan İzgi: Orta Asya Türk Tarihi Araştırmaları
Orta Asya Türk Tarihi. Anadolu Üniversitesi Yayını. Eskişehir, 2013.
Kürşat Yıldırım: Doğu Türkistan'ın Tarihi ve Coğrafyası
İsmail Aka: Timur ve Devleti
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 7 21
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Timur ve Timurlular
2 Timurlular Döneminde Uygarlık; Hindistan Timurlu İmparatorluğu
3 Türkistan Hanlıklar: Özbek Hanlıkları
4 Türkistan Hanlıklar: Doğu Türkistan Hanlıkları
5 Osmanlı Devletinin Türkistan Hanlıklar ile İlişkisi; Türkistan Hanlıklarında Devlet Teşkilatı ve Kültür
6 Rusya Türklerinde Fikir Haraketleri: Tatar Uyanışı; Ceditçilik Hareketi ve İsmail Gasıralı.
7 Kafkasya'da Yenileşme; Azerbaycan'da değişim ve Dönüşüm
8 Ara sınav/Türkistan'da Ceditçilik; Çarlık Yönetimi ve Etkileri
9 Sovyet Dönemi ve Sonrasında Orta Asya
10 Batı Türkistan'daki Bağımsız Türk Devletler: Özbekistan, Kırgız Cumhuriyeti
11 Batı Türkistan'daki Bağımsız Türk Devletler: Kazakistan; Türkmenistan
12 Doğu Türkistan/Çin Uygur Özerk Bölgesi
13 Sibirya Türk Toplulukları (Günümüzdeki Durumları)
14 Türkiye'in Orta Asya Türk devletleri ve Bölgeleri ile İlişkisi; Kültürel bağlantıları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Orta Asya Türk Tarihinin Türk tarihindeki yeri ve önemini anlamak.
Sibirya'daki Türk Toplulukları hakkında bilgi edinmek. Günümüzce Türklerin hangi bölgelerde yaşadıklarını bilmek
İslamiyet'in kabulünden sonraki Türk Tarihi üzerinde edinen bilgilerle Karahanlı Tükçesi; Harezm-Kıpçak Türkçesi ve Çağatay Türkçesi derslerine alt yapı oluşturmak
Orta Asyadaki bağımsız Türk devletleri, Doğu Türkistan ve ordaki Türk Toplulukları, kültürü ve mevcut durumları hakkında bilgi sahibi olmak.
Orta Asya Türklerinin ve onların uzantıları olan halkların tarihleri, Kültürü hakkında bilgi edinmek;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Orta Asya Türk Tarihinin Türk tarihindeki yeri ve önemini anlamak. - - - - - - - - - - - - - - -
Sibirya'daki Türk Toplulukları hakkında bilgi edinmek. Günümüzce Türklerin hangi bölgelerde yaşadıklarını bilmek - - - - - - - - - - - - - - -
İslamiyet'in kabulünden sonraki Türk Tarihi üzerinde edinen bilgilerle Karahanlı Tükçesi; Harezm-Kıpçak Türkçesi ve Çağatay Türkçesi derslerine alt yapı oluşturmak - - - - - - - - - - - - - - -
Orta Asyadaki bağımsız Türk devletleri, Doğu Türkistan ve ordaki Türk Toplulukları, kültürü ve mevcut durumları hakkında bilgi sahibi olmak. - - - - - - - - - - - - - - -
Orta Asya Türklerinin ve onların uzantıları olan halkların tarihleri, Kültürü hakkında bilgi edinmek; - - - - - - - - - - - - - - -