Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Kültür Tarihi II | TDE226 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Orta Asya Türk tarihini, kültürünü, coğrafyasını; bu coğrafyada gerçekleşen, tarihten günümüze kadarki olayları;Günümüzdeki Türk Topluluklarının dağıldığı bölgeleri, güncel durumları ve kültürlerini öğrenmek; Türk Tarihinin genel özelliklerini açıklayabilmek. |
Ders İçeriği |
Orta Asya Türk tarihi, kültürü, coğrafyası hakkında bilgi verilir; Tarihi dönem Türk dilleri (Eski Uygurca, Harezm-Kıpçak Türkçesi ve Çağatay Türkçesi) derslerinin daha verimli olması için önemli derecede katkı sağlanır. |
Ders Kaynakları |
Jean-Paul Roux: Orta Asya Tarih ve Uygarlık. Çev. Lale Arslan Özcan. Kabalcı Yay. 2006.
Peter. B. Golden: Türk Halkları Tarihine Giriş. Ötüken Yay. 2002. Kürşat Yıldırım: Çin Kaynaklarında Türkistan Şehirleri Özkan İzgi: Orta Asya Türk Tarihi Araştırmaları Orta Asya Türk Tarihi. Anadolu Üniversitesi Yayını. Eskişehir, 2013. Kürşat Yıldırım: Doğu Türkistan'ın Tarihi ve Coğrafyası İsmail Aka: Timur ve Devleti |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Timur ve Timurlular | |
2 | Timurlular Döneminde Uygarlık; Hindistan Timurlu İmparatorluğu | |
3 | Türkistan Hanlıklar: Özbek Hanlıkları | |
4 | Türkistan Hanlıklar: Doğu Türkistan Hanlıkları | |
5 | Osmanlı Devletinin Türkistan Hanlıklar ile İlişkisi; Türkistan Hanlıklarında Devlet Teşkilatı ve Kültür | |
6 | Rusya Türklerinde Fikir Haraketleri: Tatar Uyanışı; Ceditçilik Hareketi ve İsmail Gasıralı. | |
7 | Kafkasya'da Yenileşme; Azerbaycan'da değişim ve Dönüşüm | |
8 | Ara sınav/Türkistan'da Ceditçilik; Çarlık Yönetimi ve Etkileri | |
9 | Sovyet Dönemi ve Sonrasında Orta Asya | |
10 | Batı Türkistan'daki Bağımsız Türk Devletler: Özbekistan, Kırgız Cumhuriyeti | |
11 | Batı Türkistan'daki Bağımsız Türk Devletler: Kazakistan; Türkmenistan | |
12 | Doğu Türkistan/Çin Uygur Özerk Bölgesi | |
13 | Sibirya Türk Toplulukları (Günümüzdeki Durumları) | |
14 | Türkiye'in Orta Asya Türk devletleri ve Bölgeleri ile İlişkisi; Kültürel bağlantıları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Orta Asya Türk Tarihinin Türk tarihindeki yeri ve önemini anlamak. | |||
Sibirya'daki Türk Toplulukları hakkında bilgi edinmek. Günümüzce Türklerin hangi bölgelerde yaşadıklarını bilmek | |||
İslamiyet'in kabulünden sonraki Türk Tarihi üzerinde edinen bilgilerle Karahanlı Tükçesi; Harezm-Kıpçak Türkçesi ve Çağatay Türkçesi derslerine alt yapı oluşturmak | |||
Orta Asyadaki bağımsız Türk devletleri, Doğu Türkistan ve ordaki Türk Toplulukları, kültürü ve mevcut durumları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||
Orta Asya Türklerinin ve onların uzantıları olan halkların tarihleri, Kültürü hakkında bilgi edinmek; |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orta Asya Türk Tarihinin Türk tarihindeki yeri ve önemini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sibirya'daki Türk Toplulukları hakkında bilgi edinmek. Günümüzce Türklerin hangi bölgelerde yaşadıklarını bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslamiyet'in kabulünden sonraki Türk Tarihi üzerinde edinen bilgilerle Karahanlı Tükçesi; Harezm-Kıpçak Türkçesi ve Çağatay Türkçesi derslerine alt yapı oluşturmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Orta Asyadaki bağımsız Türk devletleri, Doğu Türkistan ve ordaki Türk Toplulukları, kültürü ve mevcut durumları hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Orta Asya Türklerinin ve onların uzantıları olan halkların tarihleri, Kültürü hakkında bilgi edinmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |