Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arkeoloji’ye Giriş | ARK101 | 1 | 2 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
Ders Veren | Doç. Dr. Deniz SARI |
Amaç |
Arkeoloji'nin zamansal ve coğrafi sınırlarının belli bir perspektif içerisinde incelenmesi; Arkeoloji'nin ortaya çıkışı, gelişimi ile bu süreçte kırılma noktası sayılabilecek araştırmaları ve bu bağlamda uygarlığın gelişim sürecini düşünce sistemine kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Arkeoloji biliminin tarihçesi; 16. yüzyıldan günümüze değin Arkeoloji'de çığır açan araştırmalar; kırılma noktaları ve arkeolojide yeni yaklaşımlar ve kuramların değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
50 Soruda Arkeoloji, M. Özdoğan, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2013.
Archaeology: Theories, Methods and Practice, C. Renfrew, Thames-Hudson yayınları, 2008. Arkeolojinin Politikası ve Politik Bir Araç olarak Arkeoloji, M. Özdoğan, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2006. Arkeoloji’nin ABC’si, P.Bahn, Kabalcı Yayınevi,İstanbul, 1998. İnsan ve Evrim, G. Arsebük, Ege Yayınları, 1995. rkeolojinin Politikası ve Politik Bir Araç olarak Arkeoloji, M. Özdoğan, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş. Dersin amacının ve gerekliliğinin açıklanması. | |
2 | Arkeoloji Biliminin ortaya çıkışı, konusu, amacı ve kapsamı | |
3 | Maddi kültür kalıntılarının tanıtılması ve arkeolojinin zamansal sınırları | |
4 | Arkeoloji’deki akademik disiplinler ve yardımcı bilim dalları, Arkeoloji’nin uygulanmasındaki temel kavramlar | |
5 | Arkeoloji’de Kuramlar | |
6 | Ara Sınav | |
6 | Arkeoloji’de Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamalar | |
8 | Kültürel Miras Yönetimi | |
10 | Arkeoloji’de çığır açan araştırmalar (16-17. Yüzyıl) | |
11 | Arkeoloji’de çığır açan araştırmalar (18-19. Yüzyıl) | |
11 | Atatürk Dönemi Türk Arkeolojisi | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arkeoloji ile ilgili temel kavram ve yaklaşımların öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arkeoloji ile ilgili temel kavram ve yaklaşımların öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |