Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Doğu Anadolu İlk Tunç Çağı Çanak Çömleği | ARK301 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İlk Tunç Çağı'nda Doğu Anadolu'daki çanak çömlek geleneklerinin öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Doğu Anadolu'da Malatya (Arslantepe, Gelinciktepe vd.) Bölgesi'nde, Erzurum (Pulur, Karaz, Güzelova vd.) Bölgesi'nde, Elazığ (Norşuntepe, Tepecik, Korucutepe vd.) Bölgesi'nde, Muş ve Van Bölgeleri'nde çeşitli yerleşimlerde ele geçirilmiş olan İlk Tunç Çağı çanak çömleğinin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
ARSEBÜK, Güven (1974). Altınova’da Koyu Yüzlü Açkılı ve Karaz Türü Çanak Çömlek Arasındaki ilişkileri Sorunu; Kalkolitik Devir ve _İlk Tunç Çağı I’e Geçiş_ Evresinde Elazığ Altınova bölgesinden Ele Geçen Koyu Yüzlü Açkılı Mallar _ile Karaz Türü Çanak Çömlek Grubu İlişkileri Sorunu Üzerine bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
KOZBE, Gülriz (1995). “Muş Ovası Yüzey Araştırmalarında Ele Geçen Erken Transkafkasya Çanak Çömleği Işığında Bölgenin Erken Tunç Çağı’nın Yeniden Değerlendirilmesi”, Ege Üniversitesi Arkeoloji Dergisi III, s. 35-50, İzmir. IŞIKLI, Mehmet (2005). Doğu Anadolu Erken Transkafkasya Kültürünün Karaz, Pulur ve Güzelova Malzemesi Işığında Tekrar Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. SAGONA, Antonio (1984). The Caucasion Region in the Early Bronze Age, Part 1 – 3. BAR International Series 214 (iii), Oxford. KOZBE, Gülriz (2004). “Activity Areas and Social Organization Within Early Transcaucasian Houses at Karagündüz Höyük, Van”, A Vien From the Hingland Archaeological Studies in Honour of C. Burney (Ed. A. Sagona), Ancient Near Eastern Studies, Supplement XII, s. 35-45. ROTHMANN, Mitchell S. and KOZBE, Gülriz (1997). “Muş in the Early Bronze Age”, Anatolian Studies XLVII, s. 105-119. RUSSEL, H. F. (1980). Pre–Classical Pottery of Eastren Anatolia, British Archaeological Reports, Internatıonal Series: 85, Oxford. SAGONA, Antonio (2004). “Social Boundaries and Ritual Landscapes in Late Prehistoric Trans-Caucasus”, A Viev from the Hinglands Archaeological Studies in Honour of C. Burney (Ed. A. Sagona), Ancient Near Eastern Studies Supplement XII, s. (475-538). SAGONA, Antonio and SAGONA, Claudia (2003). “The Upper Levels at Sos Höyük, Erzurum: A Reinterpretation of the 1987 Campaign”, Anatolian Antiqua XI, s. 101-109. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karaz Kültürünün Kökeni | |
2 | Karaz Kültürünün terminoloji problemleri | |
3 | Sos Höyük İTÇ çanak çömleği | |
4 | Karaz ve Pulur Höyükleri İTÇ çanak çömleği | |
5 | Arslantepe İTÇ 1 çanak çömleği | |
6 | Arslantepe İTÇ 1-2 çanak çömleği | |
7 | Norşuntepe İTÇ 1 çanak çömleği | |
8 | Vize | |
9 | Norşuntepe İTÇ 2-3 çanak çömleği | |
10 | Tepecik İTÇ çanak çömleği | |
11 | Malatya- Elazığ Bölgesi'ndeki diğer İTÇ yerleşmeleri | |
12 | Dilkaya İTÇ çanak çömleği | |
13 | Karagündüz İTÇ çanak çömleği | |
14 | Van Bölgesi'ndeki diğer İTÇ yerleşmeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğu Anadolu'da İTÇ'deki çanak çömlek geleneklerini öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğu Anadolu'da İTÇ'deki çanak çömlek geleneklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |