Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İSG de Eğitim ve İletişim Teknikleri | İSG240 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tufan Volkan KÜÇÜK |
Ders Veren | |
Amaç |
İşyerlerinde yapılması gereken iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin amacına ulaşması için eğiticilerin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Sunum Yöntemleri, Olumlu Eğitim Atmosferi, Eğitim Planlaması, Grup Dinamikleri, İletişim Becerileri, Beden Dili, Etkili Sunum Teknikleri, Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde program Geliştirme. |
Ders Kaynakları |
Eğitim Yönetimi (Yazar: Allan C. Ornstein , Fred C. Lunenburg), (Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık)
Eğitim Sosyolojisi-Kavramlar ve Sorunlar (Yazar: İsmail Doğan Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 20 | 2 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | Ders |
1 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | Ders |
1 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | Ders |
4 | Eğitim yönetimine ait temel kavramlar | Ders |
5 | Yetişkin Eğitimi | Ders |
6 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ders |
7 | Sunum Yöntemleri | Ders |
8 | Olumlu Eğitim Atmosferi, Eğitim Planlaması, Grup Dinamikleri | Ders |
9 | İletişim Becerileri, Bedenin Dili | Ders |
10 | Etkili Sunum Teknikleri | Ders |
11 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşyerlerinde yapılması gereken iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin etkili bir şekilde yapılabilmesi konusunda eğiticilerin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkili iletişim kurma becerisi kazandırır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşyerlerinde yapılması gereken iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin etkili bir şekilde yapılabilmesi konusunda eğiticilerin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlar. | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | - | - |
Etkili iletişim kurma becerisi kazandırır. | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - |