Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Dünya Savaşı Tarihi | TAR6009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik olarak verilir |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Amaç |
İkinci Dünya Savaşı'nın nedenlerini, sonuçlarını ve tesirlerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
1939-1945 yılları arasında yaşanan İkinci Dünya Savaşı içindeki muharebeler. Ülkelerin diplomatik temasları. Savaşın askeri, siyasal, ekonomik ve toplumsal tesirleri |
Ders Kaynakları |
Basil Liddell Hart, İkinci Dünya Savaşı Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
John Keegan, İkinci Dünya Savaşı, SAY Yayınları. İlhan Tekeli, Selim İlkin, İkinci Dünya Savaşı Türkiyesi (3 cilt), İletişim Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 8 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İkinci Dünya Savaşı'ndan Önce Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | 1939 Yılında Yaşanan Gelişmeler (Polonya'nın İşgali, Finlandiya Savaşı) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | 1940 Yılında Yaşanan Alman İşgalleri (Danimarka, Norveç, Fransa, Belçika, Hollanda) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | İtalya'nın Savaşa Girmesi ve Mısır ile Yunanistan'ı İşgali | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | 1940 Yılında Yaşanan Rus İşgalleri (Estonya, Letonya, Litvanya) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | İngiltere Savaşı ve Üçlü Pakt | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | 1941-Mihver Bloğa Katılan Devletler (Slovakya, Macaristan, Romanya, Bulgaristan, Hırvatistan) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Almanya'nın İtalya'ya Desteği-Afrika Cephesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Almanya'nın Rusya'yı İşgali-Doğu Cephesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | ABD'nin Savaşa Girmesi ve ABD-Japonya Mücadeleleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Japonya'nın İşgalleri (Filipinler, Vietnam, Kamboçya, Singapur, Burma) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Savaşın Seyrinin Değişmesi-Pasifik ve Atlantik'te Yaşananlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Savaşın Seyrinin Değişmesi-Doğu Cephesi'nde Yaşananlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Savaşın Seyrinin Değişmesi-Afrika Cephesi'nde Yaşananlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Almanya'nın Çöküşü ve Savaşın Avrupa'da Bitmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Atom Bombaları ve Savaşın Sona Ermesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Savaşa neden olan gelişmeleri öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Almanya ve Rusya'nın savaştaki tesirlerini öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
ABD ve Japonya'nın savaştaki tesirlerini öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İngiltere ve İtalya'nın savaştaki tesirlerini öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Savaşta rol oynayan önemli isimleri öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Savaşa neden olan gelişmeleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Almanya ve Rusya'nın savaştaki tesirlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ABD ve Japonya'nın savaştaki tesirlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngiltere ve İtalya'nın savaştaki tesirlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Savaşta rol oynayan önemli isimleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |