Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Araştırma Yöntemi ve Etik İlkeleri | COĞ6004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim, verilerin özellikleri , veri toplanması, alan çalışmaları , bilimsel yazımdaki teknikler, bilimsel etik ve sorunları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmada verilerin toplanması, işlenmesi, yorumlanması ve bilimsel yazım kuralları |
Ders Kaynakları |
AZİZ, A. (2003), Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Turhan Kitabevi, Ankara.
BALOĞLU, B. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi. D&R Yayınları, İstanbul. ANONİM. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları (2002), Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara. KARASAR, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Tekışık Matbaacılık, Ankara. TUNÇEL,H. (2001). Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, s: 87-98, Elazığ. TUNÇEL,H. (2005). Coğrafya Çalışmalarında Kullanılan Sayısal Verilerin Özellikleri, Fırat Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Elazığ. YILDIRIM, A. Ve ŞIMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bilginin kaynağı | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bilimsel yöntem | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Araştırma | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları ve Etik Sorgulama | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Toplumsal Yozlaşma ve Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Mesleki Etik Kavramı ve Mesleki Etik İlkeler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yönetimde Etik Dışı Davranışlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Etik Liderlik ve İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ahlak kavramını tartışabilecektir. | |||
Etik kavramını açıklayabilecektir. | |||
Meslek ile Etik ilişkisini kurabilecektir. | |||
Etik kuralları ve sistemlerini tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ahlak kavramını tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik kavramını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek ile Etik ilişkisini kurabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik kuralları ve sistemlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |