EN
  • Anasayfa
  • MOS254 İletişim (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MOS254 - İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim MOS254 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ
Ders Veren Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU
Amaç

Hem iş yaşamında hem de günlük yaşamda öğrencilerin etkili iletişimde bulunabilmelerini sağlamak ve beden dilini doğru kullandırmak amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

-İletişim kavramı -Sözlü İletişim kurmak -Yazılı İletişim kurmak -Sözsüz İletişim kurmak -Biçimsel (Formal) İletişim kurmak -Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak -Örgüt dışı iletişim kurmak

Ders Kaynakları ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim,
BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili
Öğretim Elemanının Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim Nedir?
2 Etkili İletişim Becerileri
3 İletişim Türleri
4 İletişim Engelleri
5 Empati
6 Motivasyon ve Takım Çalışması
7 Stres ve Risk Yönetimi
8 Ara Sınav
8 Ara Sınav- Stres ve Risk Yönetimi
9 Sözlü İletişim kurmak
10 Yazılı İletişim kurmak
11 Sözsüz İletişim kurmak
12 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
13 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
14 Beden Dili
14 FİNAL SINAV HAFTASI+Genel Tekrar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. 2 1 4 2 2 3 4 1 2 5 2 3 4
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. 2 1 4 2 2 3 4 1 2 5 2 3 4
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. 2 1 4 2 2 3 5 1 2 5 2 3 4
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. 2 1 4 3 2 3 5 2 2 5 2 3 4
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. 2 1 4 2 2 3 5 2 2 5 2 3 4