EN
  • Anasayfa
  • HEM323 Yeni Doğan Hemşireliği (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
HEM323 - Yeni Doğan Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Doğan Hemşireliği HEM323 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Amaç

Öğrenciyi sağlıklı ve riskli yenidoğan ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirmek, öğrencide aile merkezli görüşlü yenidoğan hemşireliği anlayışı geliştirmektir.

Ders İçeriği

Normal yenidoğanın özellikleri, yüksek riskli yenidoğanın sistemik-genetik-metabolik hastalıkları ve bakımı, neonatal resüsitasyon

Ders Kaynakları Prof. Dr. Zeynep Conk, Prof. Dr. Zümrüt Başbakkal, Doç. Dr. Hatice Bal Yılmaz, Yard. Doç. Dr. Bahire Bolışık. Pediatri Hemşireliği, 2013, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
Prof. Dr. Eren Özek-Prof. Dr. Hülya Selva Bilgen. Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği - Esaslar ve Uygulamalar, 2018, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 28 1 28
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ Ders
2 YENİDOĞANIN DEĞERLENDİRİLMESİ Ders
2 YENİDOĞANIN DEĞERLENDİRİLMESİ Ders
4 YENİDOĞANDA SIVI ELEKTROLİT DENGESİ ve TEDAVİSİ Ders
5 Yenidoğanın Merkezi Sinir Sistemi Anomalileri Ders
6 Yenidoğanda Kalp Hastalıklarına Yaklaşım Ders
7 YENİDOĞANIN RESPİRATUVAR SORUNLARI Ders
8 ARA SINAV-YENİDOĞAN DÖNEMİNİN SIK RASTLANILAN CERRAHİ HASTALIKLARI, SİNDİRİM SİSTEMİNİN KONJENİTAL ANOMALİLERİ Ders
9 YENDİOĞANDA ENDOKRİN ve GENİTOÜRİNER SORUNLAR Ders
10 ANNE SÜTÜ İLE BESLENME Ders
11 ENTERAL BESLENME, HİPOGLİSEMİ VE DİYABETİK ANNE BEBEĞİ Ders
12 HİPERBİLİRUBİNEMİLİ BEBEĞE YAKLAŞIM Ders
13 DÜŞÜK DOĞUM AĞIRLIKLI Ve PREMATÜRE BEBEKLERİN İZLEM İLKELERİ VE SORUNLARI Ders
14 NEONATAL RESÜSİTASYON Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir 5 5 5 2 2 5 5 5 2 2 5 5 5 5 1
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 3 3
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar 5 5 5 2 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir 2 5 5 2 5 2 5 2 5 5 3 3 3 3 1