Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Eğitimi | HEM225 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim (Teorik anlatım ve vaka tartışması) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan KAYAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sultan KAYAN |
Amaç |
Hemşirelik Bölümü 6. Yarıyılda yer alan Sağlık Eğitimi dersi, öğrencinin sağlıkla ilgili düşünce, inanç, tutum, davranış ve yaşam biçimini olumlu yönde değiştirmesini ve birey/grup/toplum gereksinimlerine uygun olarak sağlık eğitimini planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmesini sağlar. |
Ders İçeriği |
• Sağlık Eğitimine Giriş • Eğitim, Öğretim ve Öğrenme Kavramları • Öğretim İlkeleri • Öğrenme Alanları ve Bireyin Öğrenme Yolları • Sağlık Eğitiminde geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar • Yetişkin Eğitimi Kavramı • Sağlık Eğitimcisinin Sahip Olması Gereken Özellikler • Sağlık Eğitimini Etkileyen Faktörler • Sağlık Eğitim Konuları • Sağlık Eğitiminde Kullanılan Modeller • Sağlık Eğitimi Planlama ve Program Geliştirme • Sağlık Eğitiminde Kullanılan Yöntemler • Sağlık Eğitiminde Kullanılan Araç-Gereçler • Sağlık Eğitiminin Değerlendirmesi • Örnek Sağlık Eğitimi İçerikleri |
Ders Kaynakları |
Özvarış, ŞB. (2011) (Editör). Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1. Baskı.
Özden, M. (2013) (Editör). Sağlık Eğitimi. Ankara: MEB, 20. Baskı. Allender, J., Warner, K., &Rector, C. (2014). Community & public health nursing: Promoting the public's health. Lippincott Williams & Wilkins. Güler, Ç. ve Akın, L. (2015) (Editörler). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, Baskı 3. Stanhope, M., & Lancaster, J. (2017). Foundations For Population Health İn Community/Public Health Nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences. P:10-21. Truglio-Londrigan M., and Lewenson, S. (Ed.). (2017). Public health nursing: Practicing population-based care. Jones & Bartlett Learning. Erci, B. (2018) (Editör). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi, Baskı 4. Nies, M. A., and McEwen, M. (2018). Community/Public Health Nursing-E-Book: Promoting the Health of Populations. Elsevier Health Sciences. Tanır, F. ve Demirhindi, H. (2020) (Editörler). Halk Sağlığı Temel Kavramlar. Ankara: Akademisyen Kitapevi, 1. Baskı. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 7 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık Eğitimine Giriş, Eğitim, Öğretim ve Öğrenme Kavramları | Tartışmalı Ders |
2 | Öğretim İlkeleri | Tartışmalı Ders |
3 | Öğrenme Alanları ve Bireyin Öğrenme Yolları | Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Eğitiminde Geleneksel ve Çağdaş Yaklaşımlar | Tartışmalı Ders |
5 | Yetişkin Eğitimi Kavramı | Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık Eğitimcisinin Sahip Olması Gereken Özellikler | Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık Eğitimini Etkileyen Faktörler | Tartışmalı Ders |
8 | Sağlık Eğitim Konuları Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Eğitiminde Kullanılan Modeller | Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık Eğitimi Planlama ve Program Geliştirme | Tartışmalı Ders |
11 | Sağlık Eğitiminde Kullanılan Yöntemler | Tartışmalı Ders |
12 | Sağlık Eğitiminde Kullanılan Araç-Gereçler | Tartışmalı Ders |
13 | Sağlık Eğitiminin Değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Sağlık Eğitimi İçerikleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini açıklar. | |||
Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini belirler. | |||
Birey, aile ve toplumunun gereksinimleri çerçevesinde uygun yöntem ve araçları kullanarak sağlık eğitimi planlar. | |||
Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır. | |||
Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini açıklar. | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini belirler. | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 4 |
Birey, aile ve toplumunun gereksinimleri çerçevesinde uygun yöntem ve araçları kullanarak sağlık eğitimi planlar. | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 |
Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır. | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 |
Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını değerlendirir. | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 |