Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kişilerarası İletişim | HEM110 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye insanı ve insan davranışlarını, hemşireliğin ilişki ve iletişimdeki işlevini, iletişim sürecinin temel kavram ve ilkelerini incelemeyi ve bu bilgilerin mesleki ve sosyal yaşamda kullanılması konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Temel iletişim beceriler, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, çatılma çözümü, temel psikolojik danışma becerileri |
Ders Kaynakları |
Acar, N.V., (1998), Terapötik iletişim (3. baskı), Ankara: Onur Ofset.
Özcan, A., (2006), Hemşire ? hasta ilişkisi ve iletişimi (2. baskı), Ankara: Sistem yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 1 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 1 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 1 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişime giriş, temel kavramlar, süreçler | |
2 | Sen dili, Ben dili | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Empati | Tartışmalı Ders |
4 | Öfke Kontrolü | Vaka Çalışması |
5 | Anksiyeteli Bireyle İletişim | Tartışmalı Ders |
6 | Çatışma çözümü | Tartışmalı Ders |
7 | Dinleme | Tartışmalı Ders |
8 | Problem çözme, ara sınav | Problem Çözme |
9 | Kendini değerlendirme | Tartışmalı Ders |
10 | Konuşma Becerisi | Tartışmalı Ders |
11 | Güvengenlik | Tartışmalı Ders |
13 | Hasta-hemşire ilişkilerinde rehberlik ve danışmanlıkta iletişimin kullanımı | Vaka Çalışması |
13 | Hasta-hemşire ilişkilerinde rehberlik ve danışmanlıkta iletişimin kullanımı | Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir. | |||
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir. | |||
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder. | |||
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır. | |||
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |