Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon II | TOS227 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim | ||||
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Diksiyon dersinin amacı; dersi alan öğrencilerin telaffuz ve sözcük seçimi bakımından Türkçeyi doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak, öğrencilerin gerek eğitim-öğretim hayatları boyunca gerekse mezun olduktan sonra katılacakları iş hayatında kendilerini doğru bir biçimde ifade edebilen bireyler olarak hayatlarını idâme ettirmelerini gerçekleştirmektir. Bunun yanında, öğrencilerin bir topluluk karşısında düzgün ve etkili bir hitabetle konuşarak kendilerini yeterli düzeyde ifade edebilmelerini sağlamak da dersin amaçları arasındadır. |
||||
Ders İçeriği |
Diksiyon dersi, daha iyi konuşmanın önemi ve kullanımını vurgulamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla öğrenciler ders kapsamında, diksiyon ve telaffuzlarını kontrol etmeyi öğrenecek ve çeşitli konuşma formlarında uygulama yapacaklardır. |
||||
Ders Kaynakları |
YAMAN, Ertuğrul (2004). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Gazi Kitabevi, Ankara.
TAŞER, Suat (2000). Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, İstanbul. Diksiyon I, Milli Eğitim Bakanlığı, 2006, Ankara. |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 8 | 16 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anlatım bozuklukları ve dil kullanım yanlışlıkları. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Basın, yayın organlarında yapılan dil yanlışları ve ifade bozuklukları ile ilgili örneklerin öğrenciler tarafından derlenip sınıfta sunulması. | |
3 | Türk dilinde vurgu ve tonlama, metin üzerinde uygulama çalışması. | |
4 | Türk dilinde yaygın olarak kullanılan bağlaçlar, bağlaç uygulamaları. | |
5 | Konuşmanın Temelleri: Konuşma-düşünce ilişkisi; konuşma-dinleme ilişkisi; konuşma-kişilik ilişkisi; konuşma-tartışma ilişkisi. | |
6 | İyi bir hitabetin özellikleri ve hitabette dikkat edilecek kurallar, hitabeti etkileyen unsurlar. | |
7 | Öğrencilerin önceden hazırlamış oldukları hitabet metinlerinin sınıfta sunulması. | |
8 | Ara Sınav Uygulaması | |
9 | Doğaçlama konuşma uygulaması. (Anı, tanıtım vb. konularda doğaçlama konuşma uygulamaları) | |
10 | Münazaranın özellikleri, münazara esnasında dikkat edilecek kurallar ve münazara ile ilgili başlıca hususların aktarılması. | |
12 | Öğrencilerin gruplara ayrılması, önceden belirlenen konular üzerinde münazara uygulaması. | |
12 | Öğrencilerin gruplara ayrılması, önceden belirlenen konular üzerinde münazara uygulaması. | |
13 | Kamera karşısında uygulama, haber, hava durumu vb. program sunumu. | |
14 | Kamera karşısında uygulama; haber, hava durumu vb. program sunumu. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir topluluk karşısında, mikrofon başında veya kürsü önünde konuşma becerilerini geliştirecek; ifade etmek istedikleri konuyu açık ve anlaşılır bir üslupla dile getirebileceklerdir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecek, vurgu ve tonlamayı dikkate alarak kendilerini etkili bir şekilde ifade edebileceklerdir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Konuşma esnasında kelimelerin doğru telaffuzunu tespit edebilecek, uygun yerde uygun kelimeleri seçip kullanabileceklerdir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir topluluk karşısında, mikrofon başında veya kürsü önünde konuşma becerilerini geliştirecek; ifade etmek istedikleri konuyu açık ve anlaşılır bir üslupla dile getirebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecek, vurgu ve tonlamayı dikkate alarak kendilerini etkili bir şekilde ifade edebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşma esnasında kelimelerin doğru telaffuzunu tespit edebilecek, uygun yerde uygun kelimeleri seçip kullanabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |