Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sosyolojisi | TOS228 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, bir yandan sağlık, hastalık ve bedene, öte yandan bir kurum olarak sağlığa ve tıbbi bilginin kendisine sosyolojik olarak nasıl yaklaşıldığını incelemeyi ve hayatımızın doğalmış gibi görünen bu öğelerinin nasıl toplumsal süreçlere gömülü olduğunu tartışmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sağlık, hastalık, beden, tıbbileşme |
Ders Kaynakları |
Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Sosyoloji, Sağlık ve Beden | |
2 | Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi | |
3 | Sağlık ve Hastalık Kavramları | |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | |
6 | Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi | |
7 | Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık/Hastalık | |
8 | Arasınav | |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık | |
10 | Toplumun Tıbbileştirilmesi ve Hasta Rolü | |
11 | Modern tıp ve kültür ilişkisi | |
12 | Hasta, doktor ve hemşire ilişkileri | |
13 | Yaşlılık ve Sağlık | |
14 | Küreselleşme ve Sağlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır | |||
Hasta, doktor ve hemşire ilişkilerini analiz eder | |||
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır | |||
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır | |||
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 |
Hasta, doktor ve hemşire ilişkilerini analiz eder | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 |
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 |