Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlığın Değerlendirilmesi II | SAS131 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım Muayene gösterimi |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hemşirelikte sistematik yaklaşımın temeli olan ve kanıta dayalı uygulamalarla geliştirilen hemşirelik süreci için sağlık hikayesinin alınması, fiziksel muayene becerileri, fiziksel değerlendirmeye hazırlık, genel değerlendirme, hemşirelik verilerinin kaydedilmesi ve analizi yorumlamada bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Sinir Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi Sinir Sistemi Muayenesi-I Sinir Sistemi Muayenesi-II Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Anatomi ve Fizyolojisi Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-I Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-II Abdomen Anatomisi Abdomen Muayenesi-I Abdomen Muayenesi-II Kas İskelet Sistem Anatomisi Kas İskelet Sistem Muayenesi-I Kas İskelet Sistem Muayenesi-I Kadın Dış Genital Organların Muayenesi Erkek Dış Genital Organların Muayenesi |
Ders Kaynakları |
Görgülü, RS. (2014). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, 1. Baskı.
Öğretim Elemanı Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sinir Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
2 | Sinir Sistemi Muayenesi-I | Tartışmalı Ders |
3 | Sinir Sistemi Muayenesi-II | Tartışmalı Ders |
4 | Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Anatomi ve Fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
5 | Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-I | Tartışmalı Ders |
6 | Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-II | Tartışmalı Ders |
7 | Abdomen Anatomisi | Tartışmalı Ders |
8 | Abdomen Muayenesi-I Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Abdomen Muayenesi-II | Tartışmalı Ders |
10 | Kas İskelet Sistem Anatomisi | Tartışmalı Ders |
11 | Kas İskelet Sistem Muayenesi-I | Tartışmalı Ders |
12 | Kas İskelet Sistem Muayenesi-II | Tartışmalı Ders |
13 | Kadın Dış Genital Organların Muayenesi | Tartışmalı Ders |
14 | Erkek Dış Genital Organların Muayenesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir | |||
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir | |||
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular | |||
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular | |||
Klinik alanlara özel tanılama tekniklerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klinik alanlara özel tanılama tekniklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |