EN
  • Anasayfa
  • SAS133 Ebeveynliğe Hazırlık (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SAS133 - Ebeveynliğe Hazırlık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ebeveynliğe Hazırlık SAS133 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ
Ders Veren Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ
Amaç

Gebelik, yeni doğan bebeğin bakımı, çocuk bakımı ve yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların yönetimi ile ilgili öğrencileri bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Dersin İçeriği Bu ders aileyi ve anne-çocuk sağlığını ilgilendiren konularda öğrencilerin farkındalık kazanmasını sağlar.

Ders Kaynakları Aydın, D., Aba, Y.A. (Eds), (2019), Anne ve Çocuk Sağlığı. (1. Baskı), İstanbul, İstanbul Tıp Kitabevleri.
Çınar, N., Şahin, S. (Eds,) (2020), Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün, (1. Baskı), Ankara, Akademisyen Kitabevi A.Ş.
Kollar L. M. (2005). Health Promotion of the Adolescent and Family. İçinde M.J. Hockenberry, D. Wilson, M. L. Winkelstein (Eds), Wong? Essentials of Pediatric Nursing, Seventh Edition, Mosby: 494-506.
Yavuzer, H. (2008). Çocuk Psikolojisi. (31nd ed.). İstanbul, Remzi Kitabevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Aile kavramı, (fonksiyonel) aile, ebeveynlik, disfonksiyonel aile süreçleri Ebeveyne Yabancılaşma Sendromu, Muchausen by Proxy Sendromu
2 Aile Planlaması
3 Doğum Öncesi Fetüsün Gelişimi ve Doğuma Hazırlık Ders Tartışmalı Ders
4 Gebelikte Beslenme Ders Tartışmalı Ders
5 Anne Sütü ile Beslenme Ders Tartışmalı Ders
6 Emzirme Döneminde Annenin Beslenmesi Ders Tartışmalı Ders
7 Yenidoğan Özellikleri ve Bakımı Ders Tartışmalı Ders
7 Yenidoğan Özellikleri ve Bakımı Ders Tartışmalı Ders
9 Yenidoğan-Ebeveyn Bağlanması, Kanguru Bakımı Ders Tartışmalı Ders
10 Bebeklik Döneminde Bağışıklama ve Aşılar Ders Tartışmalı Ders
11 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar Ders Tartışmalı Ders
11 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar Ders Tartışmalı Ders
13 0-6 Yaş Grubu Çocuklarda Ev Kazaları, Kaza ve Yaralanmalarda İlk Yardım Ders Tartışmalı Ders
14 Ebeveyn Davranışlarının Çocuk Üzerine Etkisi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 1 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar. 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar. 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5