Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ebeveynliğe Hazırlık | SAS133 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Amaç |
Gebelik, yeni doğan bebeğin bakımı, çocuk bakımı ve yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların yönetimi ile ilgili öğrencileri bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Dersin İçeriği Bu ders aileyi ve anne-çocuk sağlığını ilgilendiren konularda öğrencilerin farkındalık kazanmasını sağlar. |
Ders Kaynakları |
Aydın, D., Aba, Y.A. (Eds), (2019), Anne ve Çocuk Sağlığı. (1. Baskı), İstanbul, İstanbul Tıp Kitabevleri.
Çınar, N., Şahin, S. (Eds,) (2020), Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün, (1. Baskı), Ankara, Akademisyen Kitabevi A.Ş. Kollar L. M. (2005). Health Promotion of the Adolescent and Family. İçinde M.J. Hockenberry, D. Wilson, M. L. Winkelstein (Eds), Wong? Essentials of Pediatric Nursing, Seventh Edition, Mosby: 494-506. Yavuzer, H. (2008). Çocuk Psikolojisi. (31nd ed.). İstanbul, Remzi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aile kavramı, (fonksiyonel) aile, ebeveynlik, disfonksiyonel aile süreçleri Ebeveyne Yabancılaşma Sendromu, Muchausen by Proxy Sendromu | |
2 | Aile Planlaması | |
3 | Doğum Öncesi Fetüsün Gelişimi ve Doğuma Hazırlık | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Gebelikte Beslenme | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Anne Sütü ile Beslenme | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Emzirme Döneminde Annenin Beslenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yenidoğan Özellikleri ve Bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yenidoğan Özellikleri ve Bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yenidoğan-Ebeveyn Bağlanması, Kanguru Bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Bebeklik Döneminde Bağışıklama ve Aşılar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | 0-6 Yaş Grubu Çocuklarda Ev Kazaları, Kaza ve Yaralanmalarda İlk Yardım | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Ebeveyn Davranışlarının Çocuk Üzerine Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur. | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |