Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikososyal Hemşirelik | SAS134 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrenciler, hemşire ve hasta ilişkisinin önemini, hasta hemşire ilişkisi içinde iletişimde sorun yaratan stres, kriz, kaygı, kayıp (sağlığın kaybı, sevilen birinin kaybı), kronik hastalık (çocuk, yetişkin, yaşlı), bağımlılık, cinsel sorunlar, travma yaşama, beden imajında bozulma ve ölümcül hastalık tanısı alma gibi durumlarda iletişim özelliklerini, bireyi anlamayı ve hemşirelik bakımında yer alan psikososyal rolü öğrenirler. |
Ders İçeriği |
Hemşire ve hasta ilişkisinin önemi, Özel durumlarda tedavi edici ilişkinin sağlanması ve geliştirilmesi, Bakımın psikosoyal yönünü gerçekleştirmede önemli noktalar. |
Ders Kaynakları |
Öz, F., & Demiralp, M. (2014). Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Ekşi, A. (Ed.). (2011). Ben hasta değilim: çocuk sağlığı ve hastalıklarının psikososyal yönü. Nobel Tıp Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hastanede yatan bireyi anlama ve yardım etme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
2 | Bireye yardım etme becerisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
3 | Hastanede yatan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
4 | Sağlığın kaybı ve kayba verilen tepkiler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
5 | Kayba verilen tepkiler- uzuv/organ kaybı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
6 | Kayba verilen tepkiler-sevilen birinin kaybı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
7 | Yaşamı tehdit eden hastalığı olan çocuk ile iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
8 | Yaşamı tehdit eden hastalığı olan yetişkin ve yaşlı ile iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
9 | Kaygısı yüksek hasta ile iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
10 | Kronik hastalığı olan birey ve ailesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
11 | Travma yaşantısı sonrası birey ile iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
12 | Kötü haber verme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
13 | Hemşireliğin danışmanlık rolü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
14 | Çalışma ortamında iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bakımın psikosoyal yönünü tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, hastanın kaygı ile baş edebilmesinde uygun girişimlere karar verebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cinsel işlev konusunda sorunları olan hastalar için psikososyal bakımı tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cinsel işlev konusunda sorunları olan hastalar için psikososyal bakımı tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aile üyelerinin herhangi birinin hastalığı ile baş etmede psikososyal müdahaleleri açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bakımın psikosoyal yönünü tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, hastanın kaygı ile baş edebilmesinde uygun girişimlere karar verebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cinsel işlev konusunda sorunları olan hastalar için psikososyal bakımı tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cinsel işlev konusunda sorunları olan hastalar için psikososyal bakımı tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aile üyelerinin herhangi birinin hastalığı ile baş etmede psikososyal müdahaleleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |