Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çayır Mera Islahı | TRB416 | 8 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çayır Mera Islahı hakkında gerekli bilgilerin verilmesi |
Ders İçeriği |
Çayır ve mer’a ıslahının tanımı, suni tohumlama, çayır ve meraların gübrelenmesi, yabancı ot savaşı, toprak ve su muhafaza yöntemleri, normal bakım işleri, otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Çayır ve mer’a ıslahının tanımı | |
2 | Çayır ve mer’a ıslahının tanımı | |
4 | Suni tohumlama | |
5 | Suni Tohumlama | |
6 | Çayır ve meraların gübrelenmesi | |
6 | Çayır ve meraların gübrelenmesi | |
8 | yabancı ot savaşı | |
9 | Yabancı ot savaşı | Ders |
10 | Toprak ve su muhafaza yöntemleri | |
10 | Toprak ve su muhafaza yöntemleri | |
12 | Normal bakım işleri | |
13 | Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları | |
13 | Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler Çayır Mera Islahı İle ilgili gerekli bilgilere sahip olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler Çayır ve Meraların iyileştirilmesi hakkında bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler ülkemizin çayır ve Meraları hakkında bilgi sahibi olurlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler Çayır Mera Islahı İle ilgili gerekli bilgilere sahip olur | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 |
Öğrenciler Çayır ve Meraların iyileştirilmesi hakkında bilgi edinirler | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 |
Öğrenciler ülkemizin çayır ve Meraları hakkında bilgi sahibi olurlar | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 |