Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama I | TRB307 | 5 | 0 + 4 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, bitki tanıma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Amaç |
Öğrencilerin tarla bitkileri bölümünde aldıkları ve öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe geçirmek |
Ders İçeriği |
Yetiştiriciliğinin temel kuralları, tarla parselizasyonu yapma, tohum tanıma, ekim uygulama |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 16 | 80 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarla Parsellerinin yapımı | |
1 | Tarla Parsellerinin yapımı | |
3 | Serin İklim Tahıllarının Ekimi | |
3 | Serin İklim Tahıllarının Ekimi | |
5 | Kışlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Kışlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
7 | Kışlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi | |
7 | Kışlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi | |
9 | Kışlık Yem Bitkilerinin Ekimi | |
9 | Kışlık Yem Bitkilerinin Ekimi | |
11 | Çapalama, ot kontrolü ve gübreleme | |
11 | Çapalama, ot kontrolü ve gübreleme | |
13 | Öğretim üyelerinin not vermesi ve değerlendirmesi | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre tarla bitkisi önerebilme | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Ekilen bitkilerin gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma; tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği sırasında karşılaşılan problemler hakkında üreticiye bilgi verebilmek. | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre tarla bitkisi önerebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |
Ekilen bitkilerin gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma; tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |
Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği sırasında karşılaşılan problemler hakkında üreticiye bilgi verebilmek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |