Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Staj | TRB300 | 6 | 0 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Arazi uygulamaları |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ziraat mühendisi unvanı alacak farklı bölüm öğrencilerinin, tarımın tüm branşlarında uygulamaya yönelik deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
farklı günlerde farklı iş ünitelerinde, önce sorumlu öğretim elemanları nezaretinde teorik bilgiler aldıktan sonra bu bilgileri anında uygulamaya geçirmek ve çiftlikte yapılan işlerde çalışarak üretime doğrudan katılmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 6 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 16 | 80 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 5 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
12 | Tahıllar ve Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi, hasadı ve harmanı | Ders |
13 | Çayır mera ve Yem Bitkilerinin Ekimi, hasadı ve harmanı | Ders |
14 | Endüstri Bitkilerinin Ekimi, hasadı ve harmanı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımsal üretimin değişik aşamalarında deneyim kazanma | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tarımsal amaçlı el aletleri kullanma becerisi kazanma | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İş güvenliği ve ergonomi hakkında bilgi sahibi olma | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Değişik çalışma koşullarında farklı kişilerle çalışma ve iletişim deneyimi kazanma, | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Rapor yazma becerisini kazanma ve geliştirme. | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımsal üretimin değişik aşamalarında deneyim kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımsal amaçlı el aletleri kullanma becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş güvenliği ve ergonomi hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik çalışma koşullarında farklı kişilerle çalışma ve iletişim deneyimi kazanma, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rapor yazma becerisini kazanma ve geliştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |