| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Spor Gereçleri Tasarımı I | TAS433 | 7 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet AYDIN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
| Amaç |
Spor araç ve gereçleri için endüstri ürünleri tasarımın sürecini tanıtmayı, bu alana özgü problem çözme becerilerini geliştirmeyi, malzeme ve üretim yöntemlerini tanıtmayı hedeflemektedir. |
| Ders İçeriği |
Spor gereçlerinin tanınması. Spor gereçlerine insan faktörlerinin öğrenilmesi. Malzeme ve üretim teknikleri. Proje bazlı spor gereçleri tasarımı. Araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi. Fikir geliştirme ve detaylandırma. Ürün kimliğinin ortaya konulması. Final ürünlerinin sunulması. |
| Ders Kaynakları |
Kreighbaum, E.; Smith, M. A. 1996. Sports and fitness equipment design.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması | Ders |
| 2 | Spor gereçleri kavramının açıklanması | Ders |
| 3 | Spor gereçleri çeşitlerinin açıklanması | Ders |
| 4 | Spor tasarım ölçütlerinin anlatılması | Ders |
| 5 | Spor gereçleri ile ilgili kullanıcının ergonomik ölçülerinin anlatılması | Ders |
| 5 | Spor gereçleri ile ilgili kullanıcının ergonomik ölçülerinin anlatılması | Ders |
| 7 | Ara Değerlendirme | Ders |
| 8 | Spor gereçleri ile ilgili malzeme özelliklerinin anlatılması | Ders |
| 9 | Spor gereçleri ile ilgili kullanıcı deneyimlerinin anlatılması | Ders |
| 10 | Özel tasarımı yapılacak ödev hakkında açıklama | Ders |
| 11 | Proje | Ders |
| 11 | Proje | Ders |
| 11 | Proje | Ders |
| 11 | Proje | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırma sürecini öğrenir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tasarım problemlerini ortaya koyabilir | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tanımladıkları problemler üzerinden fikir geliştirebilir | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma sürecini öğrenir | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
| Tasarım problemlerini ortaya koyabilir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Tanımladıkları problemler üzerinden fikir geliştirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,67 | 4 | 4,33 | 4 | 4 | 4 | 3,67 | 3,33 | 3 | 3,33 | 4 | 3,33 | 3,67 | 3,67 |