Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobilya Tasarımı I | TAS435 | 7 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Teorik ders anlatımı, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Görsel Sunum |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekan kavramına bağlı olarak mobilya tasarımı yaklaşımları, mobilya kullanıcı ilişkisi, mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerininin öğrenilmesi ve mobilya tasarım projelerine uygulanması. |
Ders İçeriği |
Mobilya tasarımında genel yaklaşımlar.İç ve dış mekana bağlı mobilya kavramı. Mobilya-kullanıcı ilişkisi. Mobilya tasarımını belirleyen akımlar ve teknolojisinin tasarıma yansıması. |
Ders Kaynakları |
Lindbeck, J.R., “Manufacturing Technology”, USA, 1990.
Aras, R., “Mobilya Stilleri”, G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi, Ankara, 2001. Dinçel, K., Işık, Z., “Mobilya Sanat Tarihi” M.E.B. Basımevi, İstanbul, 1979. Miller, J., Miller, J., “The Antiques Directory Furniture”, USA, 1991. Yıldırım, K., Çınar, H., Togay, A. ve Sögütlü, C., In University-Industry Relations CAD Utilization and Education in Turkish Furniture Industry, 1st International Municipalities University and Industrial Sector Cooperation Symposium, Ankara, 23 and 24 October, 2003. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 15 | 1 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması. | |
2 | Mobilya tasarımının açıklanması | |
3 | Mobilya tasarımında temel kavramlar ve genel yaklaşımlar | |
4 | Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojiler | |
5 | Güncel mobilya tasarım yaklaşımları | |
6 | Mobilya ile ilgili kullanıcının ergonomik ölçülerinin anlatılması | |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Mobilya tasarımı ile ilgili malzeme özelliklerinin anlatılması | |
9 | Mobilya-kullanıcı ilişkisinin anlatılması | |
10 | Özel tasarımı yapılacak ödev hakkında açıklama | |
11 | Proje | |
12 | Proje | |
12 | Proje | |
12 | Proje |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mobilya tasarım projeleri uygulanması | |||
Mobilya kullanıcı etkileşiminin öğrenilmesi | |||
Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerin öğrenilmesi | |||
Güncel mobilya tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya tasarım projeleri uygulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mobilya kullanıcı etkileşiminin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel mobilya tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |